W okresie świątecznym uwielbiamy oglądać filmy i seriale. Potwierdzają to dane udostępnione przez serwis CDA, dla którego była to okazja do świętowania przekroczenia 100 tysięcy użytkowników premium. Kiedy oglądaliśmy najwięcej?
W statystykach, którymi podzielił się z nami serwis CDA, możemy przeczytać, że w okresie świątecznym - od Wigilii po Nowy Rok - użytkownicy CDA obejrzeli aż ćwierć miliona godzin. Największy ruch CDA zanotowało w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia, kiedy to średni czas oglądania wyniósł aż 3 godziny na jednego użytkownika. W inne, luźniejsze dni - Wigilię, Sylwestra i Nowy Rok - statystyka ta wyniosła nieco poniżej 2 godzin. CDA, niczym Netflix, chwali się, że zazwyczaj oglądano po 2 filmy dziennie, choć nie brakowało pasjonatów, którzy zdołali przekroczyć najśmielsze oczekiwania i obejrzeli aż 10 filmów w ciągu jednego dnia. W Wigilię i Sylwestra najwięcej osób skierowało się ku CDA w "późnych godzinach wieczornych" oraz nocą.
CDA Premium kosztuje 19,90, oferuje Chromecasta i planuje wprowadzenie 4K
Według danych z września, które opublikowała Rzeczpospolita, w sierpniu 2017 roku liczba użytkowników CDA Premium wynosiła 81 tysięcy (inne dane wskazują na 74 tysiące w listopadzie 2017). To wskazywałoby, że na zdobycie 20 tysięcy klientów, CDA potrzebowało około 5 (lub tylko 2) miesięcy. CDA premium ruszyło na początku 2016 roku, by w sierpniu 2016 posiadać około 20 tysięcy subskrybentów. Wzrost jest więc dość regularny, a jak jest zaznaczane na każdym kroku, CDA cały czas stara się poszerzać liczbę licencjonowanych materiałów, których teraz ma być w serwisie blisko 4 tysiące.
Nie wiemy jaką część stanowiły te materiały wśród najpopularniejszych treści na CDA, nie tylko w okresie świątecznym, co oczywiście po raz kolejny prowadzi nas do tematu "poczekalni" - miejsca, gdzie nie brakuje treści zamieszczanych przez użytkowników i znajdziemy tam między innymi także najnowsze hity, które nie trafiły nawet jeszcze do polskiej dystrybucji. Jeśli miałbym strzelać, to powiedziałbym, że to właśnie one cieszą się największą oglądalnością.
Aktualizacja: Kwestie statystyk oraz liczby zostały wyjaśnione przez Wolfganga Laskowskiego, rzecznika prasowego CDA, który w wiadomości do Antyweb zaznaczył, że "podane w komunikacie dane i statystyki dotyczą TYLKO treści Premium czyli takich, które pochodzą od dystrybutorów" oraz potwierdził, iż do pierwszego półrocza 2017 liczba użytkowników CDA Premium wynosiła 74 tysięcy, by z końcem 2017 roku przekroczyć 100 tysięcy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu