Polska

Carrefour wyprzedził Żabkę i otworzył swój pierwszy sklep bez obsługi i kas otwarty 24/7

Grzegorz Ułan
Carrefour wyprzedził Żabkę i otworzył swój pierwszy sklep bez obsługi i kas otwarty 24/7
Reklama

Sieć sklepów Carrefour uruchomiła właśnie na warszawskiej Białołęce pierwszy swój samoobsługowy sklep spożywczy, bez obsługi i kas. Bez wątpienia to odpowiedź nie tylko na niedziele wolne od handlu, ale i na ogólnoświatowe trendy i możemy się spodziewać, że to dopiero początek i niedługo czeka nas większa ekspansja na tym polu.

Wspomniana w tytule Żabka jako pierwsza zapowiedziała w 2018 roku prace na sklepem przyszłości, ale jak do tej pory to inni działają w tym zakresie i mamy już samoobsługowe sklepy w wykonaniu sieci Bio Family czy Take&GO.

Reklama

Teraz swoje pierwsze kroki na tym polu stawia Carrefour, co prawda ciężko to nazywać pełnoprawnym autonomicznym sklepem spożywczym, bardziej to kontenerowy nanosklep, składający się z szeregu automatów typu vending, które znamy już od dawna. Niemniej to zamknięta jednostka z możliwością zakupu artykułów spożywczych (170 w tym produkty świeże) przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.


Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska:

Od kilku lat intensywnie wdrażamy naszą strategię omnikanałową, by zapewnić klientom możliwość dokonywania zakupów w preferowany sposób oraz doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. Carrefour kontynuuje swoje innowacyjne podejście do handlu. Sklep Carrefour Express samoobsługowy jest już trzecim nowym formatem uruchomionym w tym roku w Polsce, po Carrefour BIO oraz Supeco. Przykładem innych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, jest dynamiczny rozwój naszego e-commerce oraz digitalowy hipermarket w CH Atrium Promenada, który stał się ikoną nowoczesnego retailu. Mamy nadzieję, że również nowy format spotka się z uznaniem klientów, a także będzie źródłem inspiracji dla całej branży.

Sklep uruchomiony został przy ul. Światowida 18 w Warszawie. Wybrane produkty podawane są poprzez specjalne windy w różnych maszynach z różnymi produktami, a płatności za nie dokonujemy tylko raz przy pomocy karty płatniczej lub BLIKA.

Carrefour zaznacza, że jego rozwiązanie góruje nad tymi w pełni autonomicznymi sklepami niższym kosztem wdrożenia. Z tego powodu, w przypadku szerszego zainteresowania klientów tego typu sklepami, planują rozszerzyć ich dostępność w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.

Źródło: Carrefour.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama