Konsole

[CES2015] Był już Xbox, teraz pora na OBox. Co do zaoferowania ma prezentowana na CES konsola?

TP
Tomasz Popielarczyk
2

Ostatnio panuje jakaś dziwna moda na konsole z Androidem. O ile takie pomysły jak tablet Shield z usługą streamingu GRID  czy bardziej multimedialny niż gamingowy Nexus Player z dedykowanym padem i atrakcyjną ceną mnie przekonują, to inne projekty sprawiają wrażenie jedynie ciekawostek. Czy OBox to...

Ostatnio panuje jakaś dziwna moda na konsole z Androidem. O ile takie pomysły jak tablet Shield z usługą streamingu GRID  czy bardziej multimedialny niż gamingowy Nexus Player z dedykowanym padem i atrakcyjną ceną mnie przekonują, to inne projekty sprawiają wrażenie jedynie ciekawostek. Czy OBox to tylko kolejny taki przypadek?

Za projekt OBox jest odpowiedzialna chińska firma Snail Games, która dotąd zasłynęła głównie jako deweloper gier typu MMO działających w przeglądarce internetowej. Teraz wkracza na zupełnie nowy dla siebie rynek konsol i trzeba przyznać, że wygląda to całkiem obiecująco, a przy tym nietuzinkowo.

Samo urządzenie ma być napędzane przez potężny chip Tegra K1 z 192-rdzeniowym GPU opartym na architekturze Kepler. Producent zastosował tutaj kości RAM o rozmiarze 4 GB, a także zatoczki na dyski twarde, dzięki którym możemy dysponować przestrzenią sięgająca nawet 4 TB. Do tego dochodzi zestaw złącz: 3 wyjścia HDMI, USB 2.0 i 3.0 oraz LAN.

Sprzęt ma dobrze radzić sobie z wideo w rozdzielczości 4K, a także posiadać funkcję generowania obrazu 3D. Póki co zainstalujemy na nim głównie typowo mobilne produkcje, ale zapewniają, że już pracują nad portami popularnych produkcji z pecetów. Konkretów jednaj, jak zwykle, nie ujawniono.

Dopełnieniem konsoli jest gamingowy smartfon W3D. To równie interesujące urządzenie, które przypomina trochę tablet Archos Gamepad, o który jakiś czas temu testowałem na AW. Urządzenie wyposażono w gałki analogów oraz fizyczne przyciski, co pozwala na komfortową grę. Największym atutem ma być jednak 5,5-calowy wyświetlacz generujący obraz 3D, który można oglądać bez specjalnych okularów. Niby nic nowego, bo od lat posiadają to handheldy Nintendo 3DS, a od niedawna również smartfon Amazonu, ale jednak przyciąga uwagę. Całość napędza ośmiordzeniowy procesor Mediatek MTK6595 z zegarem 2,2 GHz.

Oba urządzenia miałyby zadebiutować w Chinach w drugim kwartale 2015 roku. Pozostałe kraje poczekają przynajmniej do Q3 2015. Ceny mają się wahać od 99 do 499 dolarów. Szczególnie interesująco wygląda ten pierwszy próg - konsola z obsługą 4K i funkcją 3D za takie pieniądze zapowiada się bardzo zachęcająco. Sukces tego przedsięwzięcia jest jednak w dużej mierze zależny od wsparcia software'owego. Jeżeli będzie dużo gier oraz treści, sprzęt sam się obroni. W przeciwnym wypadku dołączy do setek urządzeń, na których można odpalać Angry Birds na dużym ekranie - z tym wyjątkiem, że w 3D.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AndroidkonsoleGrygamingCES2015