tunel musk
9

The Boring Company nie wybuduje kolejnego tunelu. Firma zmienia swoją taktykę

Już za kilka dni z wielką pompą ma zostać otwarty tunel, wybudowany na przedmieściach Los Angeles. Elon Musk musi się jednak pogodzić z faktem, że kolejny projekt The Boring Company niestety nie powstanie.

Tunel testowy pod Hawthorne, który mierzy nieco ponad 3km, jest już gotowy, a cały system ma pozwolić na pokonywanie dalekich odległości z prędkością do 250 km/h na magnetycznych szynach. Jego otwarcie 10 grudnia pozwoli The Boring Company na przeprowadzenie dokładniejszych symulacji instalacji systemu Hyperloop, który zdaniem firmy zrewolucjonizuje transport publiczny. Tego dnia planowane jest specjalne wydarzenie a już dnia kolejnego pierwsi ochotnicy będą mogli skorzystać i wypróbować nowy system za darmo. Później ma być on płatny, jednak ostateczna cena ma nie przekraczać 1 dolara.

Zobacz też: Podziemny transport Muska już wkrótce stanie się rzeczywistością

Jednak na kilkanaście dni przed hucznym otwarciem tunelu, The Boring Company będzie musiało poszukać alternatywnej lokalizacji kolejnego przewiertu. W tym tygodniu firma ogłosiła, że rezygnuje z budowy biegnącego pod autostradą międzystanową nr. 405 w sąsiedztwie Los Angeles Westside, która codziennie jest zakorkowana. Jest to efekt ugody zawartej przez firmę Elona Muska z przedstawicielami mieszkańców — Brentwood Residents Coalition, Sunset Coalition i Wendy-Sue Rosen, którzy wysuwali oskarżenia dotyczące prób wyłączenia inwestycji The Boring Company spod regulacji środowiskowych. Planowo tunel miał mieć długość prawie 5 km i pomóc w rozładowaniu natężenia ruchu w tamtej okolicy.


Zobacz też: Elon Musk zapowiada „loop”: zaproponuje wielkiemu miastu podziemny transport

Nowy Plan The Boring Company? Tunel pod Dodger Stadium

Elon Musk nie zamierza się jednak poddawać. Jego nowy plan to w pełni działający tunel łączący linie metra przecinające Vermont Avenue ze stadionem baseballowym. Dogout Loop ma mieć długość ok 5 km i umożliwić szybki systemem transportu oparty na zmodyfikowanych platformach Tesli X poruszających się z prędkością 200-240 km/h i zabierających na swój pokład 8-16 pasażerów. Podróż ma zajmować ok 4 minut i kosztować dolara w jedną stronę. A co najważniejsze, ma być zbudowany w całości ze środków prywatnych, bez angażowania budżetu miasta Los Angeles.

Źródło: Tech Crunch