BMW X7 to niesamowicie luksusowy, przestronny i najbardziej zaawansowany technicznie SUV tej marki. Ma zainteresować tych klientów, którzy oczekują absolutnie topowej jakości wykonania, wygody i komfortu znanych z luksusowych limuzyn… ale zamkniętych w karoserii dużego i masywnego SUV-a.
BMW X7 – premiera. Luksus, przestrzeń i techniczne zaawansowanie na absolutnie topowym poziomie
Pierwsze zdjęcia przedstawiające koncept auta, którym jest dziś BMW X7 poznaliśmy jakiś czas temu. Stylistyka wywołała wiele kontrowersji, szczególnie ogromny grill. W finalnym projekcie zmienił się nieco ich kształt, ale rozmiar jest raczej podobny. Uważam jednak, że te duże „nerki” jak najbardziej pasują do majestatycznego wręcz przodu BMW X7. Zresztą… Ogólnie samochód ten prezentuje się zaskakująco zgrabnie jak na sporo ponad 5 metrów długości, 2 metry szerokości i ponad 1,8 m wysokości.
Luksusowe wnętrze BMW X7
Standardowo BMW X7 jest samochodem 7-osobowym z dwoma fotelami za drugim rzędem. Samochód udostępniony mediom podczas premiery skonfigurowany był nieco odmiennie: 6 indywidualnych foteli, z czego te w drugim rzędzie siedzeń mają nawet własne podłokietniki! To oczywiście opcja dla firm zainteresowanych przede wszystkim wygodą i luksusem osób wożonych na tylnych siedzeniach. Co ciekawe, ilość miejsca w trzecim rzędzie siedzeń jest wystarczająca nawet dla mnie! Mam 1,84 m i przede mną mogła usiąść nawet nieco wyższa osoba i wciąż mieliśmy wystarczającą ilość miejsca na nogi. Co istotne, X7 wyposażone jest w 5-strefową klimatyzację!
Wnętrze BMW X7 jest oczywiście luksusowo wykończone. To poziom wyższy od tego, co możemy doświadczyć we flagowych autach tej marki, może za wyjątkiem luksusowej Serii 7, nad którą X7 nie ma już tak dużej przewagi. Skórzane obicia foteli są naprawdę miękkie i niesamowicie przyjemne w dotyku. Kokpit jest także w znacznej części obity skórą, a użyte tworzywa są naprawdę pierwszorzędnej jakości. W środku znajdziemy wiele złącz zasilających. Gniazda USB typu C dostępne są nawet dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Z przodu znalazło się miejsce na dodatkowe złącze „starego typu”.
Tuż za zmodernizowaną kierownicą znajdziemy nowy zestaw wskaźników z systemem iDrive 7.0. Ekran multimedialny jest tym razem znacznie większy. Diametralnie zmienił się panel do zarządzania trybami jazdy z manipulatorem systemu iDrive. Na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowany przyciskami, ale po krótkiej chwili okazuje się, że jest bardzo dobrze rozplanowany i intuicyjny w użytkowaniu. W BMW X7 debiutuje także inteligentny asystent osobisty, z którym będzie można porozmawiać w naturalnym języku. Póki co obsługiwany jest tylko angielski.
Nowoczesne systemy wsparcia BMW X7
BMW X7 wyposażony jest w kilka nowości, których nie znamy z innych aut tej marki. Względem Serii 5 znacząco zmodernizowany tryb półautonomicznej jazdy: np. teraz ma pozwalać na autonomiczne ruszenie po postoju trwającym nawet 30 sekund!
Pojawiły się także kolejne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Jak np. ochrona przed kolizją boczną. BMW deklaruje również, że usprawniono asystenta zmiany pasa ruchu czy omijania. Rozszerzono także zakres działania systemów ostrzegających i reagujących na ryzyko ewentualnej kolizji lub potrąceniu pieszego. Nowe światła matrycowe (w najwyższej opcji także laserowe) jeszcze dokładniej mają wycinać ze snopu światła inne pojazdy, a ich zasięg może wynosić nawet ponad pół kilometra!
Jest także asystent awaryjnego zatrzymania (obecny m.in. w najnowszym BMW X5). Nie omieszkam sprawdzić tych systemów przy najbliższej okazji :)
BMW X7 – silniki
Paleta silników BMW X7 na ten moment uwzględnia trzy warianty: xDrive30d (3-litrowy diesel o mocy 265 KM), M50d (3-litrowy, poczwórnie doładowany diesel o mocy 400 KM), a także xDrive40i (3-litrowa benzyna o mocy 340 KM). Są to doskonale znane jednostki, które dobrze pasują do BMW X7. W późniejszym terminie przedstawiona zostanie wersja hybrydowa tego auta. Prawdopodobnie będzie korzystała z 3-litrowej jednostki benzynowej. Taki wariant otrzyma najnowsze BMW X5 xDrive45e.
BMW X7 – ceny i dostępność
Na europejskie drogi BMW X7 wjedzie w marcu 2019 roku. Nie jest jeszcze znana oficjalna polska cena, ale wg informacji z rynków zagranicznych, X7 wyjściowo będzie zaczynało się od około 350 tys. zł.
Wygląda na to, że BMW X7 z dużym rozmachem wkracza na rynek niemalże zdominowany przez Mercedesa GLS. Nowa propozycja bawarskiej marki jest jednak znacznie bardziej nowoczesna i odważniej stylizowana. Niebawem będziemy mieli okazję to szczegółowo sprawdzić :)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu