Motoryzacja

Tesla wyprzedziła Mercedesa w USA, BMW jest następne w kolejce

Kamil Pieczonka
Tesla wyprzedziła Mercedesa w USA, BMW jest następne w kolejce
Reklama

Tesla w USA przypisana jest do segmentu samochodów premium, gdzie rywalizuje głównie z niemieckimi markami - Mercedes-Benz, BMW oraz Audi. To właśnie do tego segmentu porównywane są wyniki sprzedaży i zaczynają one wyglądać bardzo dobrze dla amerykańskiej spółki.

Model 3 napędza wyniki Tesli

O tym, że wyniki sprzedaży Tesli będą coraz lepsze wiadomo już od jakiegoś czasu. Kluczem było zwiększanie produkcji Modelu 3, na który firma ma zebrane kilkaset tysięcy zamówień i jedynym problemem jest dostarczenie tych samochodów do klientów. W 3. kwartale bieżącego roku udało się sprzedać w sumie 69925 samochodów Model 3, S i X, czyli o blisko 3,5 tysiąca więcej niż Mercedes-Benz, który znalazł 66542 nabywców. Co więcej Tesla jest już bardzo blisko BMW, które pochwalić się może wynikiem 71679.

Reklama

W czwartym kwartale amerykańska spółka powinna wyprzedzić już obu niemieckich rywali, bo de facto gdybyśmy brali pod uwagę tylko wrzesień, to tak właśnie by się stało. Dojście do takiego poziomu sprzedaży zajęło Tesli około 8 lat, co można potraktować jako całkiem niezły wynik.

Gdybyśmy wzięli pod uwagę tylko sprzedaż aut elektrycznych, to przewaga Tesli byłaby wręcz miażdżąca. Pierwsze trzy miejsca okupują jej pojazdy, a dopiero na czwartym jest Toyota Prius w wersji PlugIn (PHEV). Do wyniku Modelu 3 nikt się nawet nie zbliża, a de facto jeśli rozbijać sprzedaż aut w USA w 3. kwartale na pojedyncze modele, to najtańszy sedan Tesli zająłby 4. miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży. Zakładając, że w 4. kwartale Tesla jeszcze bardziej zwiększy poziom produkcji, wynik ten będzie zapewne jeszcze lepszy.

źródło: CleanTechnica

Koniec dopłat federalnych

Już jakiś czas temu pisałem, że klienci za zakup samochodów Tesli przestaną otrzymywać dopłaty federalne w wysokości 7500 USD. Teraz podano informacje, że wszystkie zamówienie złożone do 15 października załapią się jeszcze na wyższą dopłatę. Po tym terminie kwota bonusu spadnie o połowę na okres kolejnych 6 miesięcy. To stawia lidera tego rynku w dosyć niekorzystnej sytuacji, bo rywale nadal mają prawo do otrzymywania pełnej kwoty dopłaty. Ciekawy jestem jak wpłynie to na poziom sprzedaży samochodów Tesli w przyszłości.

Zobacz też: Wielki test samochodów elektrycznych na Antyweb

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama