BMW serii 2 Gran Coupe będzie zapewne wywoływać skrajne emocje. Z jednej strony to niewiele więcej niż BMW serii 1 w wersji sedan, z napędem na przód i trzycylindrowym silnikiem w podstawowej wersji. Z drugiej to jednak nadal BMW, a do tego dostępne w całkiem atrakcyjnej, jak na tą markę, cenie.
BMW serii 2 Gran Coupe za 121 900 PLN
BMW serii 2 Gran Coupe będzie pewnie wywoływać kontrowersje, ale to wcale nie musi oznaczać niczego złego. Marka ma przecież wzbudzać emocje, a im więcej się o niej mówi tym lepiej. I nawet jeśli dla miłośników BMW brak napędu na tył to profanacja, to bawarska firma musi iść z duchem czasu. Z badań wynika, że nabywcom mniejszych modeli BMW napęd na przód w niczym nie przeszkadza, tym bardziej, jeśli za jego sprawą będziemy mieli też niższą cenę.
Poza tym moim zdaniem ten model zwyczajnie bardzo dobrze wygląda, jest zgrabny, wyważony i nie ma przerośniętych "nerek". Trudno powiedzieć, jak to przełożyło się na przestrzeń wewnątrz, ale z zewnątrz to z pewnością jeden z ciekawszych projektów w segmencie niewielkich limuzyn. Najtańsza dostępna wersja oznaczona jako 218i wyposażona zostanie w trzycylindrową jednostkę o pojemności 1,5l i mocy 140 KM, która może być sparowana z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegowym automatem. W tym pierwszym przypadku cennik startuje od 121 900 PLN, a za automat trzeba dopłacić 8500 PLN.
Podstawowa wersja nie jest też wcale tak najgorzej wyposażona. Mamy tutaj szesnastocalowe felgi, manualną klimatyzację, wyświetlacz między zegarami i niewielki ekran systemu infotainment na konsoli środkowej. W standardzie mamy też asystenta utrzymania na pasie ruchu i system ostrzegający przed kolizją z funkcją hamowania przy miejskich prędkościach. W tej chwili dostępny jest jeszcze jeden silnik benzynowy, najmocniejsza wersja M235i xDrive to wydatek minimum 214 700 PLN, ale w zamian za to otrzymujemy czterocylindrowy, dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 306 KM z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła.
Znacznie bogatsze jest też wtedy wyposażenie podstawowe, na które składają się felgi o średnicy 18 cali, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, sportowe hamulce, zawieszenie oraz układ kierowniczy, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Niestety nawet tutaj w standardzie mamy tylko tradycyjne zegary, a dopiero dopłata do pakietu Connect Drive Plus wyceniona na 11 200 PLN zaoferuje nam cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Plus. Jeśli zatem chcecie doposażyć swoje auto w kilka przydatnych gadżetów, to szybko dobijecie do kwoty 250 000 PLN.
Dostępny jest też jeden silnik diesla
Ciekawszą ofertą może być natomiast model 220d wyposażony w dwulitrowy silnik diesla o mocy 190 KM, który ma charakteryzować się zużyciem paliwa na poziomie od 4,9 do 5,6l na 100 km i będzie kosztował 157 600 PLN w podstawowej wersji z automatyczną skrzynią biegów. To nadal całkiem sporo, ale mając w perspektywie tylko wersję M235i, to może to być bardzo częsty wybór klientów BMW.
A wam jak podoba się nowe BMW 2 Gran Coupe?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu