E-commerce

Tyle wydaliśmy w Black Weekend. Ciekawe dane od BLIK

Grzegorz Ułan
Tyle wydaliśmy w Black Weekend. Ciekawe dane od BLIK
Reklama

Bez wątpienia Black Weekend, to jeden z najgorętszych okresów zakupowych w roku - co roku. Jednak nadal imponująco wyglądają tegoroczne dane BLIKA, bo aż o 46% wzrosła liczba transakcji w porównaniu z ubiegłorocznym Black Weekend.

Przypominam, że chodzi tylko o cztery dni, a więc okres pomiędzy 29 listopada a 2 grudnia 2024 - w tym czasie BLIK odnotował w swoich systemach aż 26,2 mln transakcji o wartości 4,1 mld zł.

Reklama

Jak to się rozkładało w te zaledwie cztery dni Black Weekend?

  • Black Friday (piątek) - 7,3 mln transakcji,
  • Sobota - 5,9 mln transakcji,
  • Niedziela - 5,6 mln transakcji,
  • Cyber Monday (poniedziałek) - aż 7,4 mln transakcji.

Najwięcej oczywiście wydaliście BLIKIEM w e-commerce, bo zakupy internetowe odpowiadały w tym samym czasie za aż 18,2 mln transakcji na kwotę 3 mld zł.

Jak duże to liczby, pokazują dane BLIKA za cały III kwartał 2024 roku, kiedy to przez pełne 3 miesiące wykonaliście w e-commerce 289 mln transakcji, czyli średnio 3,14 mln transakcji dziennie.

Płatności mobilne BLIK to oczywiście nie tylko najpopularniejszy e-commerce, ale i zakupy offline, czyli płatności w sklepach stacjonarnych.

Podczas Black Weekendu użytkownicy chętnie sięgali po BLIKA także w sklepach stacjonarnych – płacąc zarówno kodem, jak i zbliżeniowo. Od piątku do poniedziałku zrealizowali oni blisko 6,5 mln transakcji (4 mln w 2023 roku). W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła także wartość zakupów i wyniosła w tym roku ponad 403 mln zł.

BLIK podzielił się tu dodatkowo wzrostami liczby transakcji podczas samego Black Friday, w największych miastach w Polsce:

  • Warszawa - 61 495 transakcji więcej, wzrost o 50%,
  • Wrocław - 24 137 transakcji więcej, wzrost o 53%,
  • Kraków - 23 986 transakcji więcej, wzrost o 55%,
  • Poznań - 23 336 transakcji więcej, wzrost 63%,
  • Łódź - 19 200 transakcji więcej, wzrost o 51%.

Podsumowując Wasze wydatki BLIKIEM w Black Weekend - ogólna kwota to 4,1 mld zł, z czego w e-commerce 3 mld zł, a w sklepach stacjonarnych 403 mln zł. W komunikacie PSP nie podano kwot w pozostałych kanałach płatności BLIKIEM, jednak z prostej matematyki wychodzi tu około 700 mln na przelewy na numer telefonu P2P i bankomaty.
Źródło: Polski Standard Płatności, operator BLIKA.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama