Przyjęło się, że największa wyprzedaż w roku przypada na pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, czyli w tym roku 25 listopada (tzw. Czarny Piątek).
Autorem poniższego tekstu jest Anna Mencel
W Polsce brakuje dokładnych danych dotyczących sprzedaży w ten konkretny weekend. Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2015” wiemy jednak, że około 22% Polaków zakupy świąteczne planuje zrobić już w listopadzie, liczba ta utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat. Analiza wyszukiwań słowa „Black Friday” w Google w Polsce pokazuje także lawinowy wzrost (75% wzrost w 2015r. w stosunku do 2014), szczególnie w okresach bezpośrednio poprzedzających to wydarzenie (największe zainteresowanie temat wzbudził w województwie małopolskim i dolnośląskim, najmniejsze w warmińsko-mazurskim i opolskim).
Również coraz większa liczba sklepów przygotowuje specjalne czarnopiątkowe oferty. Szczególnie popularne są one wśród sklepów internetowych, które nie tylko świetnie odnajdują się w krótszych i bardziej wyrazistych promocjach niż tradycyjny handel, ale także rywalizują z globalnymi konkurentami, u których coraz częściej za pośrednictwem internetu zaopatrują się Polacy.
Sklep internetowy z samochodami marki Fiat oferuje wyjątkowe czarnopiątkowe przeceny, szczegóły promocji pojawią się 25 listopada. Tesco przygotowało weekendową ofertę da posiadaczy swojej karty Clubcard, m.in. do -30% na cały asortyment marki FF. Także w ShopAlike, serwisie mającym na celu wyszukanie i porównanie produktów oferowanych przez sklepy internetowe, znajdziemy wyjątkowe promocje z okazji Czarnego Piątku, zebrane w jednym miejscu. Jak tłumaczy Szef Marketingu ShopAlike.pl, Sebastian Grebasch „Według naszych obserwacji, w każdym roku przybywa sklepów oferujących specjalne promocje z okazji Black Friday. Widać, że sklepy zauważyły ogromny potencjał tej akcji”.
Shopalike.pl co roku w okresie bezpośrednio poprzedzającym Czarny Piątek notuje zauważalne wzrosty wizyt (w 2015r. Liczba wizyt w listopadzie wzrosła o ok. 11% w stosunku do roku poprzedniego). Systematycznie rośnie też udział wizyt z urządzeń mobilnych. Jeszcze w 2014r. było to ok 15% ogółu, w 2016r. jest to już 36%.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu