Polska

Połowa skarg do UOKiK na sklepy w Polsce, dotyczy nieprawidłowości w Biedronkach

Grzegorz Ułan
Połowa skarg do UOKiK na sklepy w Polsce, dotyczy nieprawidłowości w Biedronkach
Reklama

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował dziś o postawieniu kolejnych zarzutów spółce Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci Biedronka. Tym razem nasz regulator dopatrzył się nieprawidłowości w promocji „Magia Rabatów Zabawki i Książki – Voucher”.

W pierwszym odczuciu zarzuty te wyglądają dość niepozornie, ale wczytując się w nie, można stwierdzić, że to klasyczny przykład wprowadzania w błąd w różnego rodzaju promocjach w polskich sklepach.

Reklama

Sprawa, której przyjrzał się UOKiK, dotyczyła konkretnie promocji „Magia Rabatów Zabawki i Książki - Voucher”, w ramach to której przy zakupie 3 produktów – zabawek i książek, z kartą sieci Biedronka lub aplikacją, konsumenci mogli otrzymać zwrot na voucher 50% wartości zakupionych towarów.

Polecamy na Geekweek: Szczepionka na Alzheimera. Obiecujące wyniki badań

Problem jednak w tym, że lista wyłączonych z promocji produktów była naprawdę długa, a ich pełna lista dostępna była tylko w regulaminie, umieszczonym na stronie internetowej sieci. Tak więc konsumenci wprost nie uzyskiwali informacji, jakich produktów promocja dotyczy, prócz uogólnienia w postaci kategorii - artykuły przemysłowe i tekstylia.

Co więcej, czas wprowadzenia tej promocji - od 1 do 3 grudnia ubiegłego roku, czyli przed Mikołajkami mógł spotęgować liczbę klientów wprowadzonych w błąd tą promocją.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny:

Czas wprowadzenia promocji w sklepach Biedronka obejmował okres przedświąteczny, w którym większość z nas robi wzmożone zakupy, również związane są ze zwyczajem dawania prezentów (…). Spółka Jeronimo Martins Polska promowała ofertę, która zawierała wiele wyłączeń i ograniczeń względem haseł reklamowych i przekazywała to w sposób utrudniający konsumentom zapoznanie się z nimi. W konsekwencji klienci zachęceni promocją dokonywali zakupów, na które - znając szczegóły akcji - mogliby się nie zdecydować

Warto tu też zwrócić uwagę, że nie jest to odosobniony przypadek, i sieci sklepów Biedronka dotyczy najwięcej skarg zgłaszanych przez konsumentów. W ostatnim roku, UOKiK otrzymał ponad 700 skarg od konsumentów na podmioty z branży FMCG, z czego ok. 50% dotyczyło nieprawidłowości, które miały miejsce w sklepach Biedronka (też z największym odsetkiem powtarzających się naruszeń). Wszystkie pozostałe dotyczyły łącznie sieci takich jak Lidl, Żabka, Auchan, Carrefour, czy Kaufland.
Źródło: UOKiK.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama