Internet

BBC i Yahoo doskonale odnajdują się w świecie przepełnionym informacjami

Konrad Kozłowski
BBC i Yahoo doskonale odnajdują się w świecie przepełnionym informacjami
Reklama

Natłok informacji, które serwowane są o każdej porze dnia i nocy, potrafi skutecznie zniechęcić do zapoznawania się z nawet tymi wiadomościami, które ...

Natłok informacji, które serwowane są o każdej porze dnia i nocy, potrafi skutecznie zniechęcić do zapoznawania się z nawet tymi wiadomościami, które sami wybierzemy. Co chwilę pojawia się coś nowego i odwraca naszą uwagę od tekstu czy wideo, którym jeszcze chwilę temu byliśmy zaabsorbowani. Tym większą rolę odgrywają więc miejsca, gdzie informacje są filtrowane i prezentowane w wygodnej dla nas formie.

Reklama

Od pewnego czasu korzystam z najnowszej aplikacji mobilnej od Yahoo o nazwie Digest. Została ona przedstawiona podczas targów CES, jako idealne źródło wiadomości dla każdego. Zasady działania aplikacji są niezwykle proste. Zespół odpowiedzialny za dobieranie treści selekcjonuje tylko 9
najważniejszych wydarzeń i przygotowuje niedługie teksty im poświęcone. Aplikacja sama odznacza, z którymi informacjami już się zapoznaliśmy, a z którymi nie. A to nie wszystko, bowiem nie mniej ważną rolę w tym wszystkim odgrywa fakt, że informacje są do nas wysyłane tylko dwukrotnie w ciągu dnia – rano i wieczorem (niestety pod uwagę brana jest jak na razie tylko strefa czasowa obowiązująca na terenie Ameryk). Dzięki temu możemy przejrzeć istotne fakty podczas krótkiej podróży autobusem/metrem, czekając w kolejce w sklepie czy zaraz po pobudce.


BBC również próbuje, w skuteczny moim zdaniem sposób, dostosować się do panujących realiów. Ciągłe bycie online i spędzanie ogromnych ilości czasu na portalach społecznościowych przez setki tysięcy ludzi jest przecież komfortową sytuacją do tego, by móc do nich dotrzeć. Najczęściej jednak pojawiają tam się odnośniki do stron zewnętrznych, co zmniejsza prawdopodobieństwo chęci zapoznania się z nimi przez użytkowników. Udostępniania wiadomości w skondensowanej formie bezpośrednio w serwisie społecznościowym brzmi nieźle prawda? A co powiecie na 15 sekund z Waszego życia, gdy dowiecie się czegoś ważnego i/lub ciekawego? Jeżeli Wasza odpowiedź brzmi „tak”, to już dziś możecie zacząć śledzić profil BBC na Instagramie. Instafax będą pojawiać się trzy razy dziennie przez miesiąc. Po tym okresie zostanie podjęta decyzja czy ten „eksperyment” potrwa dłużej.


Jeżeli chcielibyście spróbować czegoś jeszcze, to do gustu powinna przypaść Wam strona Now This News. Dostępne są także aplikacje mobilne, w których znajdziemy te same filmy wideo. Myślę, że to co Now This News ma do zaoferowania najlepiej przedstawia pierwsze zdanie z opisu aplikacji w App Store: „Pobierz NowThis News - pierwszą i opartą tylko o materiały wideo sieć informacyjną, przygotowaną z myślą o urządzeniach mobilnych. Albo nie pobieraj jej, i nie miej wiedzy o świecie, w którym żyjesz. To twój wybór.”. Co ważne, nie są to puste słowa, gdyż obejrzenie kilku(nastu) niedługich filmików na pewno dostarczy nam więcej informacji, aniżeli przeskakiwanie przez kilkanaście minut po kanałach telewizyjnych.

Być może znacie więcej tego typu usług lub serwisów?

Grafiki: 1, 2.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama