Płatności i bankowość

PKO Bank Polski wprowadza autoryzację kodem SMS transakcji dokonywanych w oddziale banku

Grzegorz Ułan
PKO Bank Polski wprowadza autoryzację kodem SMS transakcji dokonywanych w oddziale banku
9

Pewnie część, jak nie większość z Was zastanowi się o co chodzi, bo już nikt z Was do oddziałów banku przecież nie chodzi, ale tak, są jeszcze tacy klienci i myślę że jest ich dużo. Ucieszą się zatem na tę nowość w PKO Bank Polski.

Dzięki autoryzacji kodem SMS klienci banku unikną czasem kilku minut przy okienku, zdarzało mi się wpłacać gotówkę w oddziale i kończyło się to niekiedy zawieszeniem drukarki, brakiem papieru w drukarce i innymi zdarzeniami losowymi. W tym rozwiązaniu bank pozbywa się takich problemów, dba o drzewa i czas swoich klientów.

Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego:

Wdrożyliśmy system, który obsługuje potwierdzenia milionów transakcji bez użycia kartki i długopisu. To kolejny krok w realizacji strategii banku w kierunku digitalizacji procesów, bezpieczeństwa operacji. Po trwającym od czerwca pilotażu wiemy już, że klienci bardzo chętnie korzystają z tej formy autoryzacji. W najlepszych oddziałach 50 proc. dyspozycji autoryzowanych jest przez SMS.

Jakie transakcje autoryzujemy w ten sposób? W przypadku zleceń płatniczych:

  • wpłata gotówkowa
  • wypłata gotówkowa
  • polecenie przelewu
  • zlecenie stałe

Lokat:

  • wypłata częściowa i całkowita
  • dopłata

Pożyczki gotówkowej:

  • zmiana rachunku do spłaty
  • zmiana daty płatności raty
  • wcześniejsza częściowa/całkowita spłata

Niestety, usługa na razie udostępniona będzie tylko we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu, Toruniu.

Dzięki autoryzacji kodem SMS klienci banku unikną czasem kilku minut przy okienku, zdarzało mi się wpłacać gotówkę w oddziale i kończyło się to niekiedy zawieszeniem drukarki, brakiem papieru w drukarce i innymi zdarzeniami losowymi. W tym rozwiązaniu bank pozbywa się takich problemów, dba o drzewa i czas swoich klientów.

Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego:

Wdrożyliśmy system, który obsługuje potwierdzenia milionów transakcji bez użycia kartki i długopisu. To kolejny krok w realizacji strategii banku w kierunku digitalizacji procesów, bezpieczeństwa operacji. Po trwającym od czerwca pilotażu wiemy już, że klienci bardzo chętnie korzystają z tej formy autoryzacji. W najlepszych oddziałach 50 proc. dyspozycji autoryzowanych jest przez SMS.

Jakie transakcje autoryzujemy w ten sposób? W przypadku zleceń płatniczych:

  • wpłata gotówkowa
  • wypłata gotówkowa
  • polecenie przelewu
  • zlecenie stałe

Lokat:

  • wypłata częściowa i całkowita
  • dopłata

Pożyczki gotówkowej:

  • zmiana rachunku do spłaty
  • zmiana daty płatności raty
  • wcześniejsza częściowa/całkowita spłata

Niestety, usługa na razie udostępniona będzie tylko we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu, Toruniu.

Jednak jak zapewniają przedstawiciele banku na Twitterze, pracują już nad tym, by udostępnić ją na terenie całego kraju. No i oczywiście czekamy, aż pozostałe banki na to w ogóle wpadną.

Źródło: inf. prasowa.

Jednak jak zapewniają przedstawiciele banku na Twitterze, pracują już nad tym, by udostępnić ją na terenie całego kraju. No i oczywiście czekamy, aż pozostałe banki na to w ogóle wpadną.

Źródło: inf. prasowa.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu