Motoryzacja

Audi odświeża RS5 Sportback i Coupe, czarne reflektory nadają charakteru

Kamil Pieczonka
Audi odświeża RS5 Sportback i Coupe, czarne reflektory nadają charakteru
8

Dział Audi Sport miał w tym roku sporo pracy, a ich ostatnim owocem jest odświeżona wersja modelu RS5, który dostępny będzie w dwóch wersjach nadwozia, czterodrzwiowej - Sportback oraz jako klasyczne dwudrzwiowe Coupe. Oba modele po kuracji odmładzającej wyglądają jeszcze agresywniej.

Audi RS5 Coupe

Odświeżone Audi RS5 dosyć wyraźnie różni się od swojego poprzednika. Wrażenie robi przede wszystkim przód samochodu z ogromnym, czarnym grillem oraz reflektory. Specjalna wersja laserowych świateł Matrix LED z ciemnym wykończeniem  nadaje mu niepowtarzalnego charakteru i jest głównym wyróżnikiem w stosunku do wersji cywilnej. Charakterystyczne są też znajdujące się nad samym grillem dodatkowe, wąskie wloty powietrza wzorowane na Audi Sport quattro z 1984 roku. Poszerzono również boczne wloty powietrza oraz błotniki.

Linia boczna RS5 Coupe również może się podobać, choć tutaj poza standardowymi felgami o średnicy 19 cali nic tak mocno już się nie wyróżnia. Nowy kolor wraz z czarnymi dodatkami mają tylko podkreślać sportowy charakter samochodu.

Sporo zmian jest natomiast w tylnej części nadwozia, gdzie mamy całkiem nowy zderzak, dyfuzor oraz dwie ogromne rury wydechowe. Końcówki układu odprowadzania spalin nie są zresztą specjalnie przesadzone, bo pod maską znajdziemy silnik V6 o pojemności 2.9 litra oferujący moc 450 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego. Jeśli by was to interesowało, to producent przewiduje średnie spalanie tej jednostki na poziomie 9,1 litra benzyny na 100 km. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła (Quattro) za pomocą ośmiostopniowego automatu z łopatkami za kierownicą (tiptronic). Dzięki temu sprint do 100 km/h ma trwać zaledwie 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 280 km/h.

Audi RS5 Sportback

Wersja RS5 Sportback odróżnia się w zasadzie tylko dodatkową parą drzwi i nieco większą długością nadwozia, co jest całkiem oczywiste. Poza tym znajdziemy tu te same detale w kwestii wyglądu oraz ten sam silnik co w wersji Coupe. Nieco wyższe jest natomiast spalanie, 9,2l/100 km.

Sporo zmian jest też wewnątrz kabiny, a najważniejsza z nich to nowy system inforozrywki z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 cala. Niestety tutaj nie udało się go wkomponować w deskę rozdzielczą jak w RS6 Avant i RS7, a zamontowano go nieco wyżej w formie wystającego tabletu. Opcjonalnie przed kierowcą mogą znaleźć się też wirtualne zegary z ekranem o przekątnej 12,3 cala i specjalny trybem RS, w którym dostajemy dodatkowe informacje przydatne podczas bicia rekordów na torze.

W standardzie zarówno tapicerka jak i podsufitka są w kolorze czarnym, z elementami pokrytymi alcantarą, a za dopłatą można zamówić tapicerkę skórzaną (Nappa). Klient może też wybrać kolor przeszyć (szary lub czerwony). Opcjonalnie dostępne jest też adaptacyjne zawieszenie z 3 trybami działania - auto, comfort oraz dynamic. Nowe Audi RS5 powinno pojawić się w salonach za kilka tygodni, a jego ceny w Niemczech startują od kwoty 83 500 euro, czyli w przeliczeniu około 360 000 PLN.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu