5

Sprawdzanie salda, zlecenie przelewu czy wygenerowanie kodu BLIK można już obsługiwać głosowo w aplikacji PeoPay

Asystent głosowy Google znajduje coraz szersze zastosowanie dla polskich użytkowników. Ostatnio wdrożył go w swojej aplikacji mobilnej InPost, teraz Bank Pekao udostępnił go w swojej aplikacji mobilnej PeoPay.

Niektóre funkcje w PeoPay dostępne są z poziomu asystenta głosowego Google jeszcze przed zalogowaniem do aplikacji i w zależności od wybranej komendy, albo wyświetlą się one od razu albo będą wymagały zalogowania się na swoje konto w Banku Pekao.

Jakie to komendy? Bank Pekao w swoim komunikacie wymienia ich kilka:

  • „OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay” – po jej wypowiedzeniu na ekranie smartfona wyświetla się ekran główny aplikacji z podstawowymi informacjami o naszym rachunku.
  • „OK Google, wyszukaj BLIK w PeoPay” – wyświetla aplikację PeoPay z już wygenerowanym kodem BLIK, gotowym do skopiowania przez 2 minuty.
  • „OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay”/„OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay” – uruchamia nam od razu formatkę do wprowadzenia danych do przelewu na obcy rachunek, a druga komenda odpowiada za wyświetlenie formatki do przelewu na rachunek własny
  • „OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay” – podobnie jak wyżej, komenda ta uruchamia panel z wprowadzeniem przelewu na numer telefonu.

Przy pomocy Asystenta głosowego Google można również zainicjować połączenia telefoniczne z obsługą banku, dzięki dwóm komendom – „OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay” i „OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay”.

Aktualnie, z Asystenta Google mogą skorzystać użytkownicy smartfonów z systemem Android.

Źródło: Bank Pekao.