Felietony

Apple wprowadziło przyjazne linki w App Store - promocja aplikacji będzie łatwiejsza

Marcin Kamiński
Apple wprowadziło przyjazne linki w App Store - promocja aplikacji będzie łatwiejsza
Reklama

Do tej pory podawanie namiarów na aplikację w App Store w reklamach prasowych czy na bannerach było dosyć uciążliwe i wiązało się z publikacją długieg...

Do tej pory podawanie namiarów na aplikację w App Store w reklamach prasowych czy na bannerach było dosyć uciążliwe i wiązało się z publikacją długiego linka, zawierającego przypadkowy ciąg liter i cyfr. Sytuacja zmienia się jednak, bowiem Apple po cichu i bez rozgłosu wprowadziło do swojego sklepu z aplikacjami możliwość ustawienia przyjaznych linków. Dzięki tej opcji adres kierujący bezpośrednio do programu na stronie może przybrać formę appstore.com/nazwa_aplikacji. Jak istotna jest to zmiana wiedzą te osoby, które miały dotychczas do czynienia z promowaniem aplikacji z App Store.

Reklama

O wprowadzeniu przyjaznych linków do App Store dowiadujemy się w zasadzie przypadkiem, bez jakiejkolwiek oficjalnej zapowiedzi nowej funkcji ze strony Apple. Pierwszy raz przyjaźnie wyglądający adres aplikacji zaprezentowano na reklamie Star Treka, widocznej poniżej. Jak sami dostrzeżecie, zauważyć można na niej prosty i łatwy do zapamiętania adres: appstore.com/startrekapp


Czy dzięki wprowadzeniu możliwości rezerwacji przyjaźnie wyglądających linków będą one wykorzystywane przez marki tak często, jak adresy profili na Twitterze czy Facebooku? Jest to bardzo możliwe. Łatwiej teraz będzie bowiem zapamiętać adres programu w App Store, a ruch do aplikacji kierować bezpośrednio z reklam.

Dodatkowo przyjazne linki powinny pozwolić łatwiej odnajdywać interesujące aplikacje samym klientom App Store, które obecnie oferuje przeszło milion tytułów. Wprowadzona nowość powinna także pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie programów ze sklepu Apple w wyszukiwarkach internetowych.

Czy wprowadzenie przyjaznych linków do App Store pozwoli poprawić statystyki pobrań najpopularniejszych pozycji? To okaże się z pewnością dopiero po jakimś czasie. Sam czuję jednak, że krótkie i łatwe do zapamiętania adresy aplikacji to krok w dobrą stronę, zarówno dla deweloperów (pozwalając im łatwiej i bardziej skutecznie promować swoje dzieła), jak i zwykłych użytkowników (ułatwiając odnalezienie interesujących tytułów, bez konieczności korzystania z wyszukiwarki w App Store).

Źródło: TheNextWeb

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama