19

Apple przymierza się do wypuszczenia… telewizorów?

Apple jest Midasem świata technologii AD 2011, ale nawet posiadając większy majątek niż kraj, z którego się wywodzą mogą wciąż iść dalej. Nie ustają plotki o próbie wejścia firmy na rynek telewizorów. Co prawda przy okazji raportu finansowego za miniony kwartał Apple TV został określony jako działanie bardziej hobbystyczne niż biznes, to istnieje kilka przesłanek […]

Apple jest Midasem świata technologii AD 2011, ale nawet posiadając większy majątek niż kraj, z którego się wywodzą mogą wciąż iść dalej. Nie ustają plotki o próbie wejścia firmy na rynek telewizorów. Co prawda przy okazji raportu finansowego za miniony kwartał Apple TV został określony jako działanie bardziej hobbystyczne niż biznes, to istnieje kilka przesłanek mogących popierać przypuszczenia.

Temat pojawił się znowu na „jedynkach” przede wszystkim dlatego, że przywołał go Trip Chowdhry z Global Equities Research. Mógłbym łatwo zdeprecjonować człowieka przypominając, że jakiś czas temu przewidywał pojawienie się Ballmera na konferencji Apple, ale nie o to chodzi. Trip wziął udział w kilku spotkaniach dla developerów i na tej podstawie wysnuł wnioski, że Apple jednak stworzy swoją gamę telewizorów.

Docelowy produkt, dostępny w 3 rozmiarach, porównywany jest do Bose VideoWave. Ten piekielnie drogi odbiornik ma za zadanie uproszczenie obsługi produktu jakim jest kino domowe zawierając wbudowany przestrzenny system głośników i jedynie 3 kable. Podobny cel może przyświecać Apple, chociaż ich TV miałby być oczywiście sporo cieńszy (mówi się o 1/3), ale nadal zawierać 16 głośników jak u konkurencji. A do tego tylko i wyłącznie jeden kabel. Przy czym ich Thunderbolt, w razie czego odpowiednio zmodyfikowany, nadawałby się tutaj idealnie.

VideoWave to koszt nieco ponad 5000$ za 46 cali. Od Apple byłoby pewnie taniej (nie pozycjonują się aż tak hi-endowo), a wprowadzona gama trzech rozmiarów pozwoliłaby zbić cenę zapewne jeszcze bardziej.

Chowdhry przewiduje, że premiera mogłaby nastąpić w okolicach marca przyszłego roku dając swoim informacjom 75% prawdopodobieństwa. I rzeczywiście, wejście w ten segment to może być ostateczne postawienie kroku na ścieżce póki co lekko wydeptanej przez Apple TV. Może w końcu hobby im się znudziło i czas na biznes?