Mobile

Apple w końcu zadbało o wygodne zarządzanie subskrypcjami

Piotr Kurek
Apple w końcu zadbało o wygodne zarządzanie subskrypcjami
Reklama

Coraz większa liczba aplikacji i gier mobilnych stawia na model finansowania oparty na subskrypcjach. Do tej pory użytkownicy iPhone’ów mieli problem z ich łatwym zarządzaniem. Dzięki nowej aktualizacji systemu stało się to łatwiejsze.

Płatne aplikacje? Nie, bo drogo. Free-to-play? Nie, bo to raczej pay-to-win. Zostają jeszcze inne opcje, jak choćby darmowa gra lub aplikacja stale wyświetlająca reklamy, czy wspomniane już subskrypcje. Oczywiście są też przypadki całkowicie bezpłatnych pozycji, bez reklam, mikropłatności, czy ukrytych kosztów. Nie da się jednak ukryć, że twórcy, nie tylko ci najwięksi, chcieliby zarobić. A w przypadku urządzeń mobilnych wcale nie jest to takie proste — przynajmniej w Polsce. Czytając komentarze w Google Play i App Store odnoszę wrażenie, że Polacy wszystko chcą za darmo.

Reklama

Z podanych na początku wariantów najmniej lubię opcję subskrypcji. Często wyśrubowane ceny nie mają szans na sukces. Ostatnio spotkałem się z grą, która oczekiwała ode mnie, że będę wydawał prawie 230 zł rocznie na kilka bonusowych przedmiotów pomagających w rozgrywce. Aplikacji i gier z subskrypcjami przybywa. Niektóre z nich oferują dodatkowe zakupy w aplikacji, jednak twórcy sprytnie starają się uatrakcyjnić tygodniowe, miesięczne, czy roczne opłaty dodając do nich ekskluzywne rozwiązania. Im więcej tego typu subskrypcji, tym trudniej nad tym wszystkim zapanować. A iOS wcale tego nie ułatwia.

Zobacz też: Wreszcie zmiany, czyli czego spodziewać się po iOS 13

Do tej pory Apple w swoim mobilnym systemie nie dawało łatwej możliwości zarządzania subskrypcjami. Przekopywanie się przez kilka poziomów menu w App Store czy Ustawieniach i brak konkretnej informacji o nich mogło napsuć nerwów. Na szczęście firma dostrzegła ten problem i postanowiła to zmienić w najnowszej aktualizacji systemu.

iOS w wersji 12.1.3 i wyżej skraca drogę potrzebną do dostania się do opcji związanych z płatnościami cyklicznymi. Teraz wystarczy uruchomić App Store, przycisnąć ikonę profilu znajdującą się w prawy górnym rogu ekranu i po otworzeniu nowego menu wybrać opcję Zarządzaj subskrypcjami. Niestety Apple nie usprawniło tego mechanizmu w Ustawieniach. Tam wciąż trzeba przekopywać się przez kolejne ekrany, wraz z dodatkową autoryzacją logowania.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama