1

Apple z awarią usług iCloud. Nie działa wiele ważnych systemów

Wczorajsza awaria Facebooka trwała kilka godzin. Dopiero po północy wszystkie systemy zaczęły wracać do normy, choć zdarzały się przypadki, że niektórzy użytkownicy mieli problemy także w godzinach porannych. Teraz z awarią mierzy się Apple, które oprócz niedziałających usług w chmurze, ma nieciekawą sytuację w sklepach na całym świecie.

Aktualizacja 21:30

Apple rozwiązało większość problemów spowodowanych awarią usług iCloud. W chwili obecnej w dalszym ciągu mogą występować ograniczenia w dostępie do kalendarza, kontaktów i przypomnień synchronizowanych z iCloud. Pozostałe systemy są już sprawne.


Najpierw Facebook, teraz Apple. Użytkownicy urządzeń i usług firmy z Cupertino zgłaszają problemy z dostępnością rozwiązań w chmurze iCloud. Z informacji umieszczonych na stronach pomocy technicznej dowiemy się, że wiele systemów może nie działać, a to oznacza, że mogą wystąpić trudności w korzystaniu z ważnych, z punktu widzenia użytkownika, funkcji. Nieprawidłowości występują między innymi przy płatnościach Apple Pay — niektórzy posiadacze kart mogą mieć problemy z dodawaniem, zawieszaniem, usuwaniem i używaniem istniejących kart w Apple Pay. Dodatkowo, użytkownicy mogą mieć utrudnioną możliwość znalezienia lokalizacji znajomych lub urządzeń, wyświetleniem listy zarejestrowanych urządzeń, odtworzeniem dźwięku na urządzeniu, czy jego zdalnym wymazaniem. Również dostęp do danych na dysku iCloud może być ograniczony.

Problemy pojawiają się również przy synchronizacji plików z chmurą iCloud, czy przy próbie tworzenia i odtwarzania kopii zapasowych. Warto więc powstrzymać się z przenoszeniem swoich danych na serwery Apple, gdyż nie wiadomo, czy usterka nie spowoduje ich nieodwracalnego usunięcia. Użytkownicy zgłaszają też brak możliwości przeglądania zdjęć w chmurze, czy wysyłania i odbierania wiadomości e-mail.

Jednak problemy z usługami iCloud to nie wszystko. Z awarią systemów zmagają się także sklepy Apple Store odwiedzane przez setki, jeśli nie tysiące, osób dziennie. Firma posiada swoje salony w wielu miejscach na całym świecie — od Ameryki Północnej zaczynając, a na Azji kończąc. Jak zgłaszają niezadowoleni klienci — w sklepach App Store nie działa zarówno system sprzedaży, jak i ten, odpowiedzialny za serwisowanie urządzeń, a to oznaczać może dość przykre opóźnienia w oddaniu sprzętu do naprawy lub odebraniu go z serwisu.

Źródło: Macrumors