Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Ciekawostki

Apple AirPods najpopularniejsze w Polsce. Ranking słuchawek i headsetów

PK
Piotr Kurek
0

Firma ClickMeeting przygotowała ranking najpopularniejszych słuchawek i headsetów. O czym najczęściej mówią Polacy i co jest dla nich ważne przy wyborze tego rodzaju sprzętów?

Najpopularniejsze marki słuchawek wśród Polaków

Z analizy wypowiedzi polskich internatów, która została przeprowadzana z wykorzystaniem narzędzi SentiOne od stycznia do połowy października tego roku wynika, że największą popularnością cieszą się słuchawki AirPods od Apple. Od początku 2021 r. byłī wymieniane ponad 14 tys. razy generując zasięg na poziomie 29 milionów wyświetleń. Drugie miejsce zajęły słuchawki Samsunga (choć nie wiadomo, który dokładnie model). 4 tysiące wzmianek w sieci przełożyło się na zasięg na poziomie 21 milionów wyświetleń.

Słuchawki Huawei (również nie wiadomo o który model chodzi) to zaledwie trzy tysiące wzmianek w internecie. To, zdaniem SentiOne, przełożyło się na zasięg 6,5 miliona wyświetleń. Na czwartym miejscu znalazły się sprzęty SteelSeries (818 wzmianek i zasięg na poziomie 6,2 miliona). Słuchawki tej firmy podchodzą raczej pod kategorię headsetów. Produkowany przez nie sprzęt gamingowy niewiele ma wspólnego z tradycyjnym rozumieniem słuchawek. Na 5. pozycji pojawiły się słuchawki JBL z 2 tys. wzmianek i zasięgiem niespełna 5 milionów wyświetleń.

Najpopularniejsze marki headsetów wśród Polaków

A jak wygląda sytuacja w kontekście headsetów? Liderem w Polsce pod względem wzmianek i zasięgów jest firma Sony z 365 wzmiankami generujących 464 tys. zasięgu. Druga jest firma Logitech. Słuchawki z mikrofonami tej firmy wymieniane były w polskiej sieci 201 razy, co przekładało się na 282 tys. wyświetleń. Trzecia pozycja może okazać się zaskakująca. HyperX to jedne z najpopularniejszych słuchawek dla graczy. Przez ostatnie miesiące pojawiły się o nich zaledwie 143 wzmianki z zasięgiem 202 tys. wyświetleń. Poza podium znalazły się firmy Corsair (52 wzmianki i 89 tys. wyświetleń) oraz Sennheiser (96 wzmianki i zasięg na poziomie 84 tys. wyświetleń).

Patrząc jednak na wynik SteelSeries, który trafił do rankingu słuchawek, śmiało można powiedzieć, że w segmencie headsetów to właśnie ta firma powinna zająć pierwsze miejsce.

Przy okazji SentiOne podzieliło się informacjami dotyczącymi haseł powiązanych z wyszukiwaniem słuchawek. Hasła „redukcja szumu” i „noise cancelling” były wyszukiwane przez polskich internautów w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W 2020 roku, kiedy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, było to 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. Dla porównania, w 2019 roku odnotowano 601 wzmianek, które wygenerowały zasięg 691 tys. wyświetleń.

Użytkownicy coraz częściej wybierają wyspecjalizowany sprzęt. Sięgając po profesjonalne słuchawki mamy gwarancję lepszej jakości dźwięku, co znacząco wpływa na komfort pracy. Coraz popularniejsza opcja redukcji szumów umożliwia odcięcie się od otoczenia, co ułatwia skupienie i podnosi koncentrację, co będzie nieocenione, szczególnie jeśli pracujemy zdalnie.

- mówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager

Źródło: informacje prasowe

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Polskasłuchawkiheadset