Coraz więcej aplikacji dostępnych w App Store, oferuje dodatkowe opcje, które możemy wykupić w wariancie subskrypcyjnym. Czasami też, decydujemy s...
Coraz więcej aplikacji dostępnych w App Store, oferuje dodatkowe opcje, które możemy wykupić w wariancie subskrypcyjnym. Czasami też, decydujemy się na wypróbowanie pewnych tytułów w wariancie "trial". Nawet kiedy pełna wersja programu dostępna jest w 3-dniowej wersji próbnej i tak musimy wybrać subskrypcję i to w naszym interesie jest anulowanie jej przed końcem wskazanego okresu czasu. Jeśli zapomnimy o wyłączeniu "triala", z naszej karty kredytowej zostanie pobrana określona kwota. Poniższy poradnik pomoże zrezygnować z subskrypcji, zanim dojdzie finalizacji transakcji.
TouchID potrafi być zdradliwe. Pomysł na ten poradnik przyszedł mi do głowy dzisiaj, kiedy palec omsknął mi się na przycisku "home". Zamiast wcisnąć go i wrócić do ekranu głównego, dotknąłem czytnika dokładnie w tym momencie, kiedy aplikacja pytała mnie o zgodę na zatwierdzenie subskrypcji. Na szczęście, przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego, mam jeszcze 3 dni na bezpłatne testowanie aplikacji. I tu, pierwsza porada. Jeśli decydujecie się na "trial", który wymaga zgody na subskrypcję, w dniu w którym rozpoczynacie testy, ustawcie sobie w smartfonie powiadomienie, które przypomni o rezygnacji z usługi. Oczywiście, nie liczę sytuacji w których aplikacja spodoba wam się na tyle, że zdecydujecie się na regularne odnawianie subskrypcji.
Oto gdzie należy szukać aplikacji, które regularnie pobierają opłaty z waszej karty kredytowej:
- Wchodzimy w Ustawienia a następnie otwieramy zakładkę iTunes Store i App Store
- Klikamy niebieskie pole "Apple ID" obok którego znajduje się wasz adres e-mail do którego przypisane jest konto
- Wybieramy przycisk "Pokaż Apple ID"
- Szósta zakładka od góry to "Subskrypcje". Wchodzimy w nią i tutaj, naszym oczom ukazuje się lista aktywnych i wygasłych subskrypcji, które są lub były powiązane z naszym kontem.
- Wybieramy interesującą nas aplikację z której planujemy zrezygnować. Wystarczy kliknąć przycisk "anuluj bezpłatny okres próbny" lub w przypadku aplikacji za które płaciliśmy, "anuluj subksrypcję".
Subskrypcję można też anulować z poziomu komputera na którym zainstalowany jest iTunes połączony z naszym kontem.
- W zakładce "Konto" wybieramy przycisk "Pokaż moje konto".
- Następnie w polu "Subskrypcje" klikamy "Zarządzaj"
- Później wystarczy już tylko kliknąć odpowiedni przycisk umożliwiający rezygnację z danej subksrypcji.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu