Niespełna trzy miesiące po starcie Asystenta Google doczekaliśmy się pierwszych firm, które pozwalają na robienie zakupów za pośrednictwem wydawania poleceń. Pyszne.pl i FlixBus już z voice-commerce!
Nie klikaj, rozmawiaj. Od dziś zakupy na Pyszne.pl i FlixBus zrobisz z Asystentem Google
W styczniu nareszcie doczekaliśmy się Asystenta Google po polsku. To jedna z tych premier, które zdecydowanie nie poszły jak powinno: prasa miała dostęp wcześniej, komunikaty pojawiły się po zejściu embargo, a wielu użytkowników skarżyło się, że do nich polski Asystent wciąż nie dotarł. Kilka tygodni później było już po krzyku, bo każdy może na spokojnie pogadać ze swoim telefonem także po polsku. Szaleństwo już jednak zdążyło opaść — i teraz użytkownikom nie pozostało nic innego, jak tylko śledzić co nowego potrafi platforma — a ta regularnie uczy się nowych sztuczek. Od dzisiaj można za jej pośrednictwem zrobić... zakupy. Tak, są dwie pierwsze firmy oferujące tzw. voice-commerce z pomocą Asystenta Google — to FlixBus oraz Pyszne.pl!
Flixbus oraz Pyszne.pl: zakupy z Asystentem Google już dostępne
Myślę że żadnej z tych firm nikomu nie trzeba specjalnie przedstawiać. Pierwsza z nich to ulubieniec podróżników — a jego charakterystyczne "neonowe" autobusy na stałe wpisały się w krajobrazy miejscowości, przez które przemykają. Druga — miejsce po które regularnie zaglądają głodomory szukające czegoś z dostawą pod sam nos. Teraz nie trzeba będzie już siadać do komputera, czy nawet brać telefonu w dłoń, by zrobić zakupy. Dzięki Actions on Google i Asystentowi Google — zakupy stają się łatwiejsze niż kiedykolwiek!
Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od dziś, dzięki FlixBusowi i Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie online. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.
To prostsze niż kiedykolwiek wcześniej, a do tego pozwala na interakcję nawet w chwili, kiedy nie możemy poświęcić pełnej uwagi ekranom:
Zauważyliśmy, że nasi Klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania. Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Możliwość wykorzystania nowego sposobu dotarcia do swoich klientów zauważył FlixBus - przewoźnik oferujący przystępne cenowo podróże autobusowe po Polsce i Europie. FlixBus proponuje swoim klientom pełne doświadczenie zakupowe wykorzystując wyłącznie głos. Od sprawdzenia najdogodniejszego połączenia, aż do zakupu biletu.
Sprawdziłem jak to działa — i faktycznie, Asystent całkiem nieźle radzi sobie w odnajdowaniu tras, zmianie dat, pomocy przy wyszukiwaniu połączeń powrotnych. Nie mam pojęcia jak sprawy mają się przy próbie finalizacji zamówienia — ale jeżeli wszystko idzie równie gładko co do czasu "wepchnięcia" ich do koszyka — to jestem przekonany że taka forma zakupów spotka się z bardzo ciepłym przyjęciem. Przynajmniej wśród tych produktów, które niekoniecznie "kupujemy oczami". Gotowi na podróż? To odpalajcie Asystenta Google i pytajcie o połączenia Flixbus oraz rozmowy z Pyszne!
Źródło: informacja prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu