Technologie

Amazon Echo deklasuje konkurencję - te głośniki są (i będą) liderem

Jakub Szczęsny
Amazon Echo deklasuje konkurencję - te głośniki są (i będą) liderem
Reklama

Inteligentne głośniki to całkiem świeży rynek. Trudno przewidywać, że w najbliższej przyszłości będą one tak rozchwytywane, jak smartfony, ale prognozy co do nich są jak najbardziej optymistyczne. Najbardziej może się cieszyć Amazon, który jest i będzie liderem tego sektora.

Jak podaje eMarketer, w tym roku aż 35,6 miliona Amerykanów będzie korzystało z usług inteligentnych asystentów przynajmniej raz w miesiącu. Co ciekawe, ma to stanowić wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 128,9%. Jak podają analitycy, ma to związek z rosnącą popularnością nie tylko głośników, ale i asystentów głosowych w ogóle. Coraz więcej konsumentów nowych technologii interesuje się możliwościami tego typu technologii. Coraz powszechniejsze (chociaż w dalszym ciągu nie jest to mainstream) są również systemy inteligentnych domów. Jak podawaliśmy wcześniej - Amerykanie znają te rozwiązania i uważają je za atrakcyjne, ale na razie są one dla nich zbyt drogie. To jednak, wraz z ich rozwojem będzie się zmieniać i inteligentne domy będą w zasięgu znacznie szerszego grona konsumentów.

Reklama

Dalej, eMarketer wskazuje na to, że Amazon Echo będzie wyborem aż 70,6% użytkowników głośników. Z Google Home skorzysta niemalże co czwarty. Niewielki udział w "okruszkach" rynku będzie przypadał takim graczom jak LG, Lenovo, Harman Kardon oraz Mattel.

Ale wirtualni asystenci to nie tylko głośniki. Warto zwrócić uwagę na smartfony

Dlaczego Apple miałoby wydać własny inteligentny głośnik? Właśnie dlatego: Aż 60,5 miliona Amerykanów skorzysta z Siri, Cortany, albo Alexy przynajmniej raz w miesiącu. To oznacza, że w USA z tego typu usługi skorzysta 27,5% wszystkich użytkowników smartfonów. To znaczny procent, który wymaga większego zaangażowania ze strony Apple. eMarketer i inni analitycy nieśmiało przyznają, że Apple, jeżeli poważnie myśli o rozwijaniu swoich usług dla inteligentnych domów (HomeKit + Siri), powinno w najbliższej przyszłości zaprezentował urządzenie, które będzie w stanie nawiązać konkurencję z Google Home, czy Amazon Echo. Niektóre źródła donoszą, że takie przymiarki już się odbywają.

Kto korzysta z wirtualnych asystentów?

Warto zauważyć, że najliczniejszymi odbiorcami dla rynku wirtualnych asystentów oraz związanych z nimi głośników są osoby między 25, a 34 rokiem życia. Dla tej grupy charakterystyczne są: ustabilizowana sytuacja życiowa, aktywność zawodowa, posiadanie potomstwa, posiadanie przynajmniej jednego zobowiązania finansowego (często powiązanego z mieszkaniem). W tym roku (w USA) ta grupa będzie stanowić aż 1/3 ogółu użytkowników wirtualnych asystentów.

Badacze eMarketer uważają, że jest to całkiem logiczne, bowiem "starsi millenialsi" (tak ich nazwano w badaniu) często przedkładają funkcjonalność ponad rozrywkę. Dlatego też, wirtualni asystenci i inteligentne głośniki świetnie pasują do ich oczekiwań. Dodatkowo, jest to grupa, która jest jeszcze w stanie chłonąć nowinki techniczne i nieźle odnajduje się w realiach cyfrowych.

No, to jak Apple? Czekamy na Twój ruch.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama