E-commerce

Allegro wprowadza duże zmiany - grupowanie ofert w wynikach wyszukiwania

Grzegorz Ułan
Allegro wprowadza duże zmiany - grupowanie ofert w wynikach wyszukiwania
Reklama

Allegro od 2017 roku systematycznie wprowadza zmiany w wyglądzie i funkcjach dostępnych na swojej platformie sprzedażowej. Wspomnę tylko o wprowadzeniu jednego szablonu ofert czy obowiązku stosowania zdjęć na białym tle. To po stronie sprzedawców, teraz zmian doczekają się też kupujący na Allegro.

Na Allegro doczekamy się w końcu zupełnej zmiany prezentacji wyników wyszukiwania, które zaczną być wprowadzane stopniowo od stycznia 2019 roku i prezentowane wybranym grupie kupujących.

Reklama

Francois Nuyts, CEO Allegro:

Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens. Konsekwentnie staramy się zmieniać Allegro, żeby było bardziej przejrzyste i przyjazne dla naszych klientów. Chcemy, żeby było to miejsce, gdzie robienie zakupów jest proste, szybkie i efektywne od momentu wpisania nazwy produktu do naszej wyszukiwarki, aż do rozpakowania przesyłki w domu klienta. Nowy sposób prezentacji ofert jest niezbędny, żeby nasi klienci mogli zobaczyć całą różnorodność produktów oferowanych na Allegro. Dzięki temu ich zakupy będą łatwiejsze i dużo szybciej uda im się znaleźć najlepszą ofertę. Jestem przekonany, że kiedy klienci wypróbują jak to działa, na pewno docenią tę zmianę.

Na czym ta zmiana polega? Otóż obecnie po wpisaniu słów kluczowych, na przykład „telewizor samsung„, wyświetla się nam lista wszystkich dostępnych ofert z telewizorami Samsunga - pomieszanie z poplątaniem. Po zmianach, Allegro będzie te wyniki grupować według kilku kryteriów, na przykład według koloru, rozmiaru czy modelu.

Ponadto w górnej części wyników wyszukiwania, pojawiać się ma jedna najbardziej pasująca sugestia poszukiwanego produktu, dobrana według kryterium jakości, wypadkowej ceny, trafności oraz jakości sprzedającego. W terminie późniejszym (2021 rok) bazować też ma na historii zakupowej klientów.

Jak wspominałem, wdrożenie zmian rozpocznie się od stycznie 2019 roku w wybranych kategoriach - książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe, telewizory oraz we wszystkich kanałach sprzedaży - strona www, strona mobilna oraz aplikacja. Docelowo zmiany pojawić się mają we wszystkich kategoriach.

Źródło: Allegro.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama