53

Allegro odpowiada na krytyczny post na Antyweb

Po ostatnim dość krytycznym poście jaki ukazał się na Antyweb dotyczącym zmian na Allegro dostałem mail z wyjaśnieniami do całej sytuacji. Niezależnie od tego czy zgadzam się z poniższym tekstem, myślę że warto go opublikować aby zapoznali się z nimi również czytelnicy. Na pewno duży plus dla działu komunikacji Allegro za to, że trzymają rękę […]

Po ostatnim dość krytycznym poście jaki ukazał się na Antyweb dotyczącym zmian na Allegro dostałem mail z wyjaśnieniami do całej sytuacji. Niezależnie od tego czy zgadzam się z poniższym tekstem, myślę że warto go opublikować aby zapoznali się z nimi również czytelnicy. Na pewno duży plus dla działu komunikacji Allegro za to, że trzymają rękę na pulsie.

Odpowiedz dostałem od Anny Tokarek z działu komunikacji:

Ostatnio wprowadzone w serwisie zmiany wywołały sporo emocji, co zrozumiałe, więc chciałam wyjaśnić sytuację i dodać komentarz od Allegro. Wierzymy, że proponowane zmiany w dłuższej perspektywie mogą przynieść zamierzony cel jakim jest poprawa jakość, sprawność oraz konkurencyjność serwisu, a to przełoży się na zadowolenie Kupujących i sukces Sprzedających. Serwis bez ich powodzenia nie może mówić o swoim sukcesie. Rynek e-commerce zmienia się wyjątkowo dynamicznie, dlatego i serwis musi dostosowywać się do tego dynamicznego i bardzo konkurencyjnego otoczenia, i zapewnić sukces Sprzedającym. Chciałabym podkreślić, że szanujemy zadnie naszych Użytkowników, bierzemy pod uwagę głosy krytyki i jesteśmy na nią otwarci, tworzymy ten serwis dla Użytkowników i ich wygody. Dlatego zebraliśmy uwagi jakie się pojawiły i jesteśmy w trakcie zmian:

– Jednym z proponowanych przez nas rozwiązań było ukrycie opcji lokalizacji. To rozwiązanie wychodziło naprzeciw potrzebom Sprzedających, szczególnie tych, którzy prowadzą dużą sprzedaż, wyłącznie online i dlatego nie udostępniają możliwości odbioru osobistego, ale mimo braku tej opcji byli zasypywani mailami z pytaniami o tę opcję. Sprzedający, który chce spełniać standardy Allegro, chce prowadzić sprzedaż na wysokim poziomie, zapewniając świetną i bezproblemową obsługę, nie może pozwolić sobie, aby na takie maile nie odpowiadać. Jednak po sugestiach naszych Użytkowników, powróciliśmy do pokazania opcji lokalizacji.

– Dodatkowo, będziemy eksponować lokalizację w przypadku gdy będzie to lokalizacja poza Polską.
– Powrócimy również do pokazywania czasu do zakończenia oferty, co do sekundy. Jak wskazywali Użytkownicy, jest to szczególnie ważne dla nich w przypadku licytacji.

– Liczba niesprzedanych przedmiotów będzie widoczna dla Sprzedających, po zalogowaniu na konto. Użytkownicy wskazywali, szczególnie Sprzedający, że ta informacja ułatwia im zarządzanie sprzedażą.

Jednocześnie jesteśmy wdzięczni za wszystkie sugestie jakie otrzymaliśmy.