Nowe narzędzie No Fluff Jobs będzie pisało ogłoszenia o pracę za ludzi. Jak skuteczne się okażą?
Jeżeli ktoś śledzi, jak obecnie wygląda rynek pracy w przypadku programistów, to wie, że dziś firmom coraz trudniej znaleźć jest wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Pensję rosną do astronomicznych wartości nie bez powodu, a konkurencja o pracownika jest olbrzymia. To powoduje, że portale na których widzimy ogłoszenia o prace są miejscem zaciętej walki o potrzebnych pracowników. I tak, jak w innych zawodach dobrze zrobione CV może okazać się kluczowe, tak w tym wypadku odpowiednie ogłoszenie o prace może zdecydować, czy nasza oferta zostanie zauważona. Ale jak je napisać? Cóż, z tym problemem mierzy się wiele firm na całym świecie, szczególnie, że bardzo często już sam opis stanowiska (potrzebne umiejętności, doświadczenia czy znajomość języków programowania i technologii) może stanowić wyzwanie dla osoby, która nie zajmuje się tym na co dzień.
Tu jednak z pomocą przychodzi AI Assistant, który napisze ogłoszenie za nas
Jak możemy przeczytać z materiałów prasowych udostępnionych przez No Fluff Jobs, na stronie działa już ich premierowe narzędzie zwane AI Assistant. Jest ono skierowane do rekruterów i powstawało przez ostatnie kilka miesięcy. Zadaniem asystenta jest wypełnienie ogłoszenia o pracę na podstawie przesłanego do niego opisu stanowiska. Dzięki temu zyskać mają obie strony. Rekruter/ka nie musi spędzać kilkudziesięciu minut nad każdym ogłoszeniem, dzięki czemu oszczędza czas, a także - stworzona w ten sposób oferta jest dokładniejsza, ponieważ bazuje najlepszych ofertach, za pomocą których AI było uczone. Z drugiej strony potencjalni pracownicy otrzymują listę szczegółowych wymagań co do swojej pracy, dzięki czemu wiedzą, dokładnie, czego mogą się spodziewać.
Jak mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs: "Choć w ostatnich miesiącach wiele firm zahamowało rekrutacje, branża IT to wciąż chłonny sektor, w którym brakuje szczególnie doświadczonych specjalistów i specjalistek. Osoby rekrutujące do zespołów developerskich nie tylko potrzebują sprawnych rozwiązań, które umożliwią im szybką publikację jakościowych ogłoszeń o pracy, lecz także muszą iść z duchem czasu, by odpowiedzieć na potrzeby wymagających kandydatów i kandydatek IT". Patrząc po tym, co niedawno pokazał m.in. Microsoft w postaci Copilota, nie ma się więc co dziwić, że w sektorze IT wdrożenie podobnych rozwiązań postępuje najszybciej. Jestem bardzo ciekawy, czy okaże się, że ogłoszenia pisane przez sztuczną inteligencję nie okażą się skuteczniejsze od tych, które piszą ludzie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu