Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki red...
Agora poprawia wynik operacyjny (redukcja kosztów) mimo spadających przychodów
Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki redukcji kosztów (redukcja 411 etatów r/r) jest lepiej, choć strata netto zwiększyła się w porównaniu do analogicznego okresu a w głównych segmentach przychody spadają.
Wynik Spółki
Przyjrzymy się wynikom. Spółka w pierwszym kwartale wygenerowała ponad 261 milionów przychodu, przy czym koszty wyniosły w tym okresie ponad 262 miliony. Przychód spadł o 6,9% w porównaniu do analogicznego okresu, udało się też jednak zredukować koszty które spadły o 7,5%. Dzięki obniżeniu kosztów poprawiły się więc wyniki EBIT o 85% (ale jest to nadal niwelowanie ujemnego wyniku) oraz EBITDA o 17,4% (wzrost z 21,9 miliona do 25,7). Podsumowując w pierwszym kwartale spółka wygenerowała stratę na poziomie 1,4 miliona złotych (w porównaniu do 1 miliona w Q12012).
Gdzie są spadki w przychodach?
W których segmentach Agora dostała najbardziej jeśli chodzi o przychody? Można powiedzieć, że właściwie wszędzie. Spadają zarówno pieniądze w reklamie (tej internetowej, gazetowej i offlinowej) jak również sprzedaży Gazety Wyborczej. Kina jeszcze się trzymają ale to zasługa sprzedaży dodatkowej i reklam bo z samymi biletami do kina jest słabo (spadek o 6,6% r/r)
Nieustannie dobre wyniki generuje natomiast działalność poligraficzna (Agora drukuje również prasę konkurencji).
Internety
Zobaczmy jak spółka radzi sobie w internecie bo to jest temat, który najbardziej mnie interesuje. Przychody spadły o 2,7% porównując 25,1 miliona do 25,8 miliona r/r. Przy czym delikatnie bo o 1% wzrosły przychody z reklamy internetowej natomiast cały czas dramatycznie spadają przychody z ogłoszeń w wortalach (16,7%). Udało się natomiast dzięki oszczędnościom poprawić wynik EBIT i EBITDA które osiągnęły odpowiednio 1,9 miliona i 3,2 miliona.
Jeszcze w kontekście wyników finansowych ciekawa wzmianka jeśli chodzi o mobile:
W marcu 2013 r. liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniosła 125 mln (wzrost o 95,4%), co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce na rynku wg badania Megapanel PBI/Gemius. Odsetek odsłon mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniósł 10,4% i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalny
Jeśli zainteresowani jesteście szczegółami znajdziecie je w raporcie i prezentacji dla mediów
Foto pochodzi z www.skyscrapercity.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu