Polska

Agora poprawia wynik operacyjny (redukcja kosztów) mimo spadających przychodów

Grzegorz Marczak
Agora poprawia wynik operacyjny (redukcja kosztów) mimo spadających przychodów
Reklama

Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki red...

Agora zaprezentowała kwartalne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013. Chcąc podsumować je w jednym zdaniu można powiedzieć, że chwilowo dzięki redukcji kosztów (redukcja 411 etatów r/r) jest lepiej, choć strata netto zwiększyła się w porównaniu do analogicznego okresu a w głównych segmentach przychody spadają.

Reklama

Wynik Spółki

Przyjrzymy się wynikom. Spółka w pierwszym kwartale wygenerowała ponad 261 milionów przychodu, przy czym koszty wyniosły w tym okresie ponad 262 miliony. Przychód spadł o 6,9% w porównaniu do analogicznego okresu, udało się też jednak zredukować koszty które spadły o 7,5%. Dzięki obniżeniu kosztów poprawiły się więc wyniki EBIT o 85% (ale jest to nadal niwelowanie ujemnego wyniku) oraz EBITDA o 17,4% (wzrost z 21,9 miliona do 25,7). Podsumowując w pierwszym kwartale spółka wygenerowała stratę na poziomie 1,4 miliona złotych (w porównaniu do 1 miliona w Q12012).


Gdzie są spadki w przychodach?



W których segmentach Agora dostała najbardziej jeśli chodzi o przychody? Można powiedzieć, że właściwie wszędzie. Spadają zarówno pieniądze w reklamie (tej internetowej, gazetowej i offlinowej) jak również sprzedaży Gazety Wyborczej. Kina jeszcze się trzymają ale to zasługa sprzedaży dodatkowej i reklam bo z samymi biletami do kina jest słabo (spadek o 6,6% r/r)

Nieustannie dobre wyniki generuje natomiast działalność poligraficzna (Agora drukuje również prasę konkurencji).

Internety

Zobaczmy jak spółka radzi sobie w internecie bo to jest temat, który najbardziej mnie interesuje. Przychody spadły o 2,7% porównując 25,1 miliona do 25,8 miliona r/r. Przy czym delikatnie bo o 1% wzrosły przychody z reklamy internetowej natomiast cały czas dramatycznie spadają przychody z ogłoszeń w wortalach (16,7%). Udało się natomiast dzięki oszczędnościom poprawić wynik EBIT i EBITDA które osiągnęły odpowiednio 1,9 miliona i 3,2 miliona.


Jeszcze w kontekście wyników finansowych ciekawa wzmianka jeśli chodzi o mobile:

Reklama

W marcu 2013 r. liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniosła 125 mln (wzrost o 95,4%), co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce na rynku wg badania Megapanel PBI/Gemius. Odsetek odsłon mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wyniósł 10,4% i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalny

Jeśli zainteresowani jesteście szczegółami znajdziecie je w raporcie i prezentacji dla mediów

Reklama

Foto pochodzi z www.skyscrapercity.com

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama