9

AdTaily już w testach

Nie wiem czy pamiętacie, że podczas ubiegłorocznego finału Seedcamp oprócz serwisu Szuku.pl w gronie wybrańców był też serwis AdTaily.com. Minął już prawie rok i powoli zbliżamy się do produkcyjnego startu tego serwisu. Będzie on platformą reklamową z której będzie mógł skorzystać każdy wydawca treści czyli nie tylko bloger ale również osoby prowadzące serwisy internetowe czy […]

Nie wiem czy pamiętacie, że podczas ubiegłorocznego finału Seedcamp oprócz serwisu Szuku.pl w gronie wybrańców był też serwis AdTaily.com. Minął już prawie rok i powoli zbliżamy się do produkcyjnego startu tego serwisu. Będzie on platformą reklamową z której będzie mógł skorzystać każdy wydawca treści czyli nie tylko bloger ale również osoby prowadzące serwisy internetowe czy też zwykłe prywatne strony www.

Adtaily jeszcze przed startem swojego serwisu zdołało zainteresować swoim pomysłem i wykonaniem Agorę. Jak zapewne pamiętacie Agora od jakiegoś czasu próbowała (bez sukcesów) wprowadzić reklamy na blox.pl (sieć blogowa). Adtaily jest więc dla Agory idealnym parterem do realizacji tego celu. Firma zapewnia technologię, proces zakupowy oraz kontrolę nad płatnościami – deal idealny, jeśli się uda i wszystko zadziała.



Na chwilę obecną widgety adtaily można już zauważyć na forach gazeta.pl (czyli jest to kolejne miejsce gdzie będzie można kupić reklamę?).

Jak to będzie działać? Sprzedaży reklamy na naszej stronie internetowej będzie odbywać się przez widget lub też przez Adtaily. Jeśli reklamodawca będzie chciał kupić reklamę bezpośrednio u nas to może to zrobić bardzo szybko (oczywiście jest jakaś prowizja ale większość kasy trafia do nas). Pamiętam, że kiedy rozmawiałem z Adtaily to właśnie ta szybka transakcja ma być dużą zaletą dla reklamodawców. Przykładem był tutaj jakiś news który właśnie trafia na „efekt wykopu” jeśli właściciel tego newsa ma widget Adtaily to reklamodawca może dokładnie w momencie największej oglądalność wyemitować w takim serwisie reklamę.

Innym rodzajem sprzedaży reklam jest powierzenie wszystkiego handlowcom AdTaily – oni ustalają ceny brutto i starają się zapełnić widgety reklamami. Przy tym układzie prowizja dla AdTaily ma wynieść między 40-50 procent. Zakładam jednak, że tak wysoki % rekompensowany będzie ciągłością reklam.

O samym procesie i szczegółach kto komu i za co płaci możemy dowiedzieć się z działu pomocy na stronie adtaily.pl. Ja po przeczytaniu podstawowych informacji mam dwie uwagi co do reklam, brak flahsa i jak na razie tylko jeden rozmiar reklam. Oba te elementy mogą na początku skutecznie ograniczyć ilość i reklamodawców i reklamo biorców (oczywiście pomijając Agore i jej serwisy).

Czym AdTaily różni się od blogvertising.pl (którego działanie bardzo sobie chwalę). Przede wszystkim blogvertising skupia się na blogach, oraz działa tylko w jednym scenariuszy w którym to oni sprzedają reklamy przez widget. Jeśli ja znajdę reklamodawce na miejsce które w obecnej chwili zajęte jest przez widget to muszę go wyłączyć i działać jak gdyby niezależnie. Drugi element to reklamodawca nie może (chyba) sam szybko zdecydować gdzie się chce reklamować i uruchomić praktycznie natychmiast emisję.

Jeśli więc chodzi o sam pomysł to wydaje się, że na chwilę obecną AdTaily oferuje więcej możliwości. Coby jednak nie chwalić dnia przed zachodem słońca to warto zauważyć, że w tego typu biznesie liczy się skuteczność. Blogvertising od początku roku praktycznie nie przerwanie zapewnia na Antyweb reklamy – jest to dowód (przynajmniej dla mnie) na to, że biznes działa i ja jako klient jestem zadowolony. Dopiero w momencie kiedy Adtaily rozkręci się do takiego poziomu będzie można porównać które platforma jest bardziej efektywna z punktu widzenia reklamo biorcy.

Czekam na premierę AdTaily i jestem bardzo ciekawy jak „wypali” umowa z Agorą i czy faktycznie blox pokaże swój potencja reklamowy. Szanse na to są duże bo do sprzedaży reklam ma się włączyć dział handlowy gazety.

Ps. Polecam obejrzeć wywiad jaki nagrał Maciek z Jakubem z Adtaily