11

Admatik wprowadza autosprzedaż reklamy

Admatik to sieć reklamowa, która automatyzuje za nas proces sprzedaży reklamy i rozliczeń z reklamodawcami. Odnosząc ją do przykładu jest to takie AdTaily tylko z wieloma formami reklamy i z wieloma modelami rozliczeń za emisję reklamy. W ofercie jest CPM – czyli cena za tysiąc wyświetleń oraz CPC czyli rozliczanie za koszt pojedynczego kliknięcia w […]

Admatik to sieć reklamowa, która automatyzuje za nas proces sprzedaży reklamy i rozliczeń z reklamodawcami. Odnosząc ją do przykładu jest to takie AdTaily tylko z wieloma formami reklamy i z wieloma modelami rozliczeń za emisję reklamy. W ofercie jest CPM – czyli cena za tysiąc wyświetleń oraz CPC czyli rozliczanie za koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Oczywiście każdy z zastosowanych przez nas na stronie formatów reklamy może mieć własną niezależną od innych miejsce cenę. To jedna z rzeczy, której strasznie mi brakuje w AdTaily.

Jednak to, że się ma gotowy i sprawnie działający produkt nie gwarantuje sukcesu. W tej kategorii serwisów (które ostatnio jest dość popularna) liczy się przede wszystkim umiejętność pozyskania reklamodawców – bez nich cały interes nie wypali nawet jeśli widgety będą dostępne na tysiącach polskich stron. Trudno jest mi na razie ocenić jak wygląda ta strona biznesu w admatik, ponieważ do tej pory nie trafiłem jeszcze na żadnym serwisie na reklamy emitowane przez ten system (albo jestem mało spostrzegawczy co też jest bardzo prawdopodobne jeśli chodzi o reklamy)


Admatik – automagiczna sieć reklamowa from Ad Mateusz on Vimeo.


Autorzy wprowadzili natomiast ostatnio ułatwienie jeśli chodzi o kupowanie reklam – czyli możliwość szybkiego zakupu konkretnego miejsca reklamowego bez konieczności logowania się do serwisu itp. System ten podobny jest do tego co oferuje AdTaily z tym, że tutaj nie mamy wyskakującego okna lecz przenoszeni jesteśmy na stronę z formularzem zakupu.

Przyznam, że jest oferta Admatik jest bardzo kusząca (szczególnie ta różnorodność formatów) – jest tylko jeden problem. Brak stałej opłaty za dzień reklamy. Blog i małe serwis jak wiadomo nie generuje na tyle dużo odsłon aby warto było bawić się w CPM, CPC to natomiast na blogach pomyłka.