Stary, prosty pomysł. Prosta mechanika i grafika. Dlaczego Candy Rush Saga odniosło spektakularny sukces? Szczerze mówiąc, nie wiem. Widzę jednak, że ...
Stary, prosty pomysł. Prosta mechanika i grafika. Dlaczego Candy Rush Saga odniosło spektakularny sukces? Szczerze mówiąc, nie wiem. Widzę jednak, że grają wszyscy i na wszystkim. Są na każdym ekranie. Przesuwanie cukierków stało się rozrywką dla mas. Ogromnych mas.
King Digital Entertainment, twórcy Candy Crush Saga wchodzą na giełdę. W formularzu wnioskowym znalazły się wyniki poszczególnych gier dewelopera. Bryluje oczywiście Candy Crush Saga, z wynikiem 93 milionów unikalnych użytkowników dziennie. Na drugim miejscu uplasowało się Pet Rescue Saga z wynikiem 15 milionów, później znaduje się Farm Heroes Saga (8 milionów), Papa Pear Saga (5 milionów) i Bubble Witch Saga (3 miliony). Łącznie King ma około 128 milionów aktywnych użytkowników. To mniej więcej tyle, co cała populacja Japonii. Porównując te wyniki do innych gigantów z branży – Rovio jakiś czas temu informowało o tym, że mają 200 milionów aktywnych użytkowników, ale miesięcznie.
Za tymi liczbami idą fantastyczne wyniki finansowe. W 2013 roku firma zarobiła na czysto... 568 milionów dolarów. Ponad pół miliarda dolarów profitu. Z prostej gierki, pozwalającej łączyć cukierki w rządki i szeregi. Jestem w ciężkim szoku. Candy Crush Saga jest bowiem lwią częścią biznesu Kinga – 78 procent wpływów pochodzi właśnie z monetyzacji tego właśnie tytułu.
Z drugiej strony, studio istnieje już od 2003 roku, a Candy Crush Saga nie jest pierwszym tytułem, jaki wypuścili. Może się wydawać, że King jest kolejnym „cudem z przypadku”, ale nie do końca tak jest. Tym bardziej kusząca jest dla potencjalnych kupujących inwestycja po wejściu firmy na giełdę. Oby tylko nie przeszacowano dewelopera, jak to kiedyś zrobiono z twórcami Farmville, Zyngą. Nie wiadomo jeszcze jak rynek zareaguje na wejście firmy na giełdę, ale spodziewam się hurraoptymizmu.
Twórcy Candy Crush Saga zresztą już w tej chwili mają podobną opinię do wspomianego giganta gier społecznościowych – nie pomagają idiotyczne pozwy i wnioski patentowe, mające na celu zastrzeżenie słowa „Saga”.
- Źródło: Gamespot
- Wniosek Kinga dotyczący IPO
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu