Envato, a więc firma będąca właścicielem serwisu ThemeForest, najpopularniejszego miejsca z motywami dla Wordpressa i nie tylko pochwaliła się pobicie...
Envato, a więc firma będąca właścicielem serwisu ThemeForest, najpopularniejszego miejsca z motywami dla Wordpressa i nie tylko pochwaliła się pobiciem rekordu. Sprzedawany za jej pośrednictwem motyw Avada właśnie wygenerował sprzedaż na poziomie 10 mln dolarów.
Avada to pierwszy motyw dla Wordpressa, który wygenerował takie pieniądze. Nigdy wcześniej żaden inny produkt sprzedawany na ThemeForest tego nie dokonał. Za projekt jest odpowiedzialne studio ThemeFusion. Swego czasu zakładało je dwóch przyjaciół - dziś zespół liczby ponad 20 osób. W sumie zarobili oni już na nim 7 mln dolarów (30 proc. przychodu, a więc 3 mln poszły na konto pośrednika, a więc ThemeForest). W sumie motyw sprzedano już ponad 180 tys. razy, co czyni go najlepiej sprzedającym się w całej historii sklepu Envato. Czy spodziewali się takiego sukcesu? Ani trochę.
Avada nie jest motywem rewolucyjnym. Prawdę powiedziawszy nie znajdziemy tutaj nic, co by w jakikolwiek sposób wyznaczało nowe trendy lub wywracało do góry nogami świat webdesignu. I to najprawdopodobniej leży u podstaw jego sukcesu. Twórcy zaprojektowali skórkę klasyczną, ale bardzo elastyczną, którą można dostosować w dowolny sposób. W rezultacie otrzymujemy stronę sklepu, wizytówkę firmy, bloga, portfolio i wiele, wiele innych. To wszystko oczywiście bez wpisania nawet linijki kodu. Wbudowany panel konfiguracyjny pozwala na swobodną przebudowę i modyfikowanie naszego serwisu. To dość popularne rozwiązanie. W przypadku Avada twórcom udało się po prostu stworzyć kreator jeszcze bardziej uniwersalny i wszechstronny, co sprawiło, że motyw znajdzie zastosowanie w niemal każdej sytuacji.
Za licencję na motyw Avada trzeba dziś zapłacić 59 dolarów. To dość standardowa cena. W sklepie jest już dostępna wersja z numerkiem 3.9, co jest dowodem na ciągły intensywny rozwój. Stale dodawane są nowe funkcje i eliminowane błędy. Projekt żyje i zgarnia pozytywne oceny. To jednocześnie pokazuje, że nie wystarczy jedynie stworzyć motywu. Konieczne jest również należyte wsparcie i utrzymywanie odpowiedniego tempa rozwoju - dodawanie nowy funkcji, reagowanie na głosy użytkowników oraz eliminowanie błędów. Bez tego Avada nie odniósłby takiego sukcesu. Motyw istnieje bowiem już od dobrych dwóch lat i ciągle się sprzedaje - każdego tygodnia w liczbie ok 1,5 tys. Tym samym twórcy ciągle na nim zarabiają do nawet 50 tys. dolarów tygodniowo.
To z całą pewnością nie pierwszy taki sukces. Popularność Wordpressa ciągle rośnie. W listopadzie pisałem o najnowszych statystykach. Pod kontrolą CMS-a działa już co czwarta strona internetowa na świecie. Trudno się dziwić, że to napędza sprzedaż motywów i zarazem zwiększa popyt na programistów specjalizujących się w obsłudze tego rozwiązania. Jeżeli zatem nie macie pomysłu na siebie, jednym z postanowień na nadchodzący 2016 może być zanurzenie się w świat PHP, MySQL oraz wordpressowskiego API.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu