Startups

Został już tylko tydzień na zgłaszanie do drugiej edycji Orange Fab

Grzegorz Ułan
Został już tylko tydzień na zgłaszanie do drugiej edycji Orange Fab
1

Druga edycja Orange Fab wystartowała 21 listopada ubiegłego roku, o czym informowaliśmy w osobnym wpisie. Zbliża się już natomiast koniec jej pierwszego etapu, czyli zgłaszanie chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 16 stycznia 2015. W kwestii przypomnienia...

Druga edycja Orange Fab wystartowała 21 listopada ubiegłego roku, o czym informowaliśmy w osobnym wpisie. Zbliża się już natomiast koniec jej pierwszego etapu, czyli zgłaszanie chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 16 stycznia 2015.

W kwestii przypomnienia, Orange Fab to nic innego jak program akceleracyjny dla polskich pomysłów biznesowych i młodych zespołów startupowych, które dzięki wsparciu Orange mogą wyjść ze swoim projektem do szerszego grona odbiorców, a co najważniejsze dopracować go wcześniej, korzystając z wiedzy i doświadczenia mentorów.

Podczas 12 tygodniowego Programu Orange Polska zapewnia dostęp:

  • do swojej sieci dystrybucji
  • mentorów i ekspertów w zakresie doradztwa biznesowego, marketingu produktów i technologii,
  • ekosystemu przedsiębiorczości w postaci funduszy Venture Capital, aniołów biznesu, inwestorów,
  • przestrzeni biurowych, zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska,
  • komunikacji i mediów, w tym mediów społecznościowych,
  • demo day w Warszawie
  • do 40000 PLN na współpracę

W ubiegłorocznej edycji do etapu finałowego zakwalifikowały się 3 polskie startupy, które uczestniczyły później w demo day w Paryżu, gdzie miały okazję zaprezentowania swoich rozwiązań przed przedstawicielami mediów, venture capitals i Orange France.

Aplikacja bezpieczeństwa usług w chmurze SESAME+:

System rezerwacji elektronicznej Wizyta.pl:

Kreator e-biuletynów PublishSoSimply:

Co zrobić, by przystąpić do tegorocznej edycji? Przede wszystkim konieczne jest posiadanie już istniejącej usługi czy produktu, który mieści się w kategoriach określonych przez Orange jako:

  • Connected Home (usługi dla domu, cloud)
  • Mobility (4G, NFC, cloud)
  • New media (digital content)
  • E-commerce
  • Application design and development
  • High bandwidth disruption (LTE, Fiber)
  • Seamless wireless access & data consumption optimization
  • Rich communication & unified communication, RCS, Web RTC
  • M-payments & money transfer
  • Cloud services & cloud technologies
  • Cloud gaming & game content aggregation
  • Video content aggregation & new video entertainment experience
  • Personal data & big data management
  • User interfaces

Kryteria wyboru spośród zgłoszonych projektów, mieszczących się w wymienionych wyżej ramach to:

  • potencjał modelu biznesowego projektu
  • potencjał zespołu startupu
  • dojrzałość projektu
  • dopasowanie projektu do globalnej strategii Grupy Orange w powyżej wymienionych obszarach
  • dopasowanie projektu do rynku polskiego w obszarach jak w powyżej wymienionych
  • wrażenie ogólne
  • jakość prezentacji

Wybrane zespoły przystąpią do przesłuchań 20 lutego (Deep Dive Sessions), a 6 marca zostaną wyłonione startupy, które będą już uczestniczyły we właściwej fazie programu akceleracji, która rozpocznie się 20 marca i potrwa 12 tygodni. To czas na dopracowanie projektów pod okiem mentorów i ekspertów i przygotowanie się do prezentacji na demo day w Warszawie.

Aby zgłosić swój projekt wystarczy wypełnić formularz na tej stronie, no i już potem tylko wyczekiwać odpowiedzi od organizatorów Orange Fab.

--
Antyweb jest oficjalnie partnerem mediowym Orange Fab, wpis powstał przy współpracy z Orange.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startuporangefab