17

Zobacz pierwsze loga gigantów naszych czasów

Znak towarowy to wizytówka firmy. Ma zawierać w sobie głęboki przekaz i zmuszać do myślenia, a na ich powstanie i obronę wydaje się ogromne pieniądze. Większość z nas kojarzy loga dzisiejszych gigantów jak Microsoft, Apple czy Google. Okazuje się, że początki nie były takie łatwe, a dzisiejsze logotypy to tylko namiastka pierwszych idei. Microsoft czeka […]

Znak towarowy to wizytówka firmy. Ma zawierać w sobie głęboki przekaz i zmuszać do myślenia, a na ich powstanie i obronę wydaje się ogromne pieniądze. Większość z nas kojarzy loga dzisiejszych gigantów jak Microsoft, Apple czy Google. Okazuje się, że początki nie były takie łatwe, a dzisiejsze logotypy to tylko namiastka pierwszych idei.

Microsoft czeka teraz wielkie zmiany – opisywany przez nas wielokrotnie Windows 8 i Office 15, a także mobilny Windows Phone 8 są powiewem wielkiej świeżości, jeżeli chodzi o wizualny wizerunek firmy i jej produktów. Jakiś czas temu światło dzienne ujrzał nowo krojony napis Microsoft, który towarzyszy grafikom tabletu Surface. Spekulacje trwają – czy wraz z wejściem na rynek Windows 8 nowy logotyp zastąpi obecną grafikę? Życzyłbym sobie tego, ponieważ aktualne logo znamy od bagatela 18 lat – po raz pierwszy zaprezentowane zostało w 1994 roku. O dziwo, zawsze odnosiłem wrażenie, że przez ten cały okres nie można mu było zarzucić, że jest „nie na czasie”, jednak nadchodzące zmiany w jakiś sposób wymagają odświeżenia wizerunku.

Ciekawie prezentują się wszystkie poniżej zestawione pierwsze loga wielkich i znanych na całym świecie firm. Najzabawniej (jeżeli można tak to ująć) wygląda napis Twitter, który bardziej pasowałby dzisiaj do napoju gazowanego lub gumy do żucia. Spoglądający na nas Al Pacino z loga Facebooka wydaje się ostrzegać nas przed skutkami posiadania konta w portalu społecznościowym, natomiast Nintendo rozpoczynało od grafiki do złudzenia przypominającej logo papierosów Marlboro.

Microsoft

Nokia

 

Xerox

Twitter

Facebook

Mozilla

Google

Canon

Nintendo

Motorola

 

Każda firma musi dostosować się do obecnych czasów i obowiązujących trendów. Za każdym razem, gdy widzę kolejne efekty pracy grafików – czy to w dziedzinie interfejsów aplikacji i systemów operacyjnych czy logotypów – na usta ciśnie mi się zdanie, że „lepiej już się nie da”. Jednak wielokrotnie byłem zaskakiwany pomysłowością i kreatywnością tych osób. Jak sądzicie, czy którakolwiek z tych firm przetrwałaby w dzisiejszych czasach ze swoim pierwszym logo?

Źródło, grafika tytułowa.