Wczoraj pisałem o uruchomieniu testowej wersji Mozilla Marketplace, ale Google też nie zasypia gruszek w popiele i aktualizuje zarówno Chrome Web Stor...
Zmiany w Chrome Web Store i uaktualniona wtyczka PageSpeed Insights do automatycznej analizy szybkości ładowania strony
Wczoraj pisałem o uruchomieniu testowej wersji Mozilla Marketplace, ale Google też nie zasypia gruszek w popiele i aktualizuje zarówno Chrome Web Store jak i PageSpeed Insights, rozszerzenie dla przeglądarki Chrome do analizy prędkości ładowania naszej strony WWW i lokalizowania miejsc w którym można ten czas skrócić. Zacznijmy od sklepu z aplikacjami, który został otworzony w kolejnych sześciu krajach. Jako, że w Polsce jest dostępny od jakiegoś czasu, to wiadomość dobra głównie dla deweloperów rozszerzeń, którzy zyskali większy rynek zbytu, ale na tym nie koniec nowości.
W Chrome Web Store pojawiła się nowa kategoria aplikacji, które działają również bez podłączenia do internetu. Nowa kategoria przyda się nie tylko właścicielom Chromebooków, jeśli planujemy zainstalować sobie jakąś grę, która zapewni nam rozrywkę w pociągu czy samolocie, dobrze upewnić się, że połączenie do internetu nie jest wymagane. Jeśli jesteś deweloperem, masz pewność, że twoja aplikacja działa również off-line i chcesz aby znalazła się w odpowiedniej kolekcji, nic prostszego. Wystarczy dodać flagę offline_enabled w manifest file. Wszyscy, którzy korzystają z aplikacji w swojej przeglądarce powinni być zadowoleni.
Ostatnia zmiana jest dedykowana w całości deweloperom i dostarcza więcej informacji na temat sytuacji ich aplikacji w Chrome Web Store. Google udostępnił dostęp do informacji w postaci wykresu i plików CSV, które umożliwiają porównanie ilości wyświetleń naszej aplikacji do ilości jej pobrań. Jeśli aplikacja jest często oglądana, ale rzadko instalowana, będzie to cenna informacją dla każdego programisty. Prawdopodobnie oznacza zapotrzebowanie na tego rodzaju rozszerzenie, ale albo niewystarczająco przekonującą jest jej prezentacje i opis, albo funkcje niespełniające oczekiwania użytkowników.
Na razie dane zbierane są z okresu 90 dni, ale Google zapowiada dodawanie nowych statystyk z czasem i wydłużenie okresu przechowywania danych.
Ostatnia nowością związaną z przeglądarką Chrome, jest uaktualnienie rozszerzenia PageSpeed Insights do wersji drugiej. PageSpeed Insights pozwala przeanalizować naszą stronę pod względem słabych punktów spowalniających jej ładowanie. Rozszerzenie oczywiście można pobrać z Chrome Web Store. Dzięki technologii Native Client, PageSpeed Insights może uruchomić PageSpeed Insights SDK, który automatycznie zoptymalizuje naszą stronę, zmniejszając obrazki i poprawiając kod CSS czy JavaScript. Prawdę mówiąc nie sprawdzałem działania w praktyce i zalecam daleko idącą ostrożność w tego typu praktykach.
Zainteresowanych informacjami o zmianach w sklepie z aplikacjami i aktualizacji dodatku PageSpeed Insights, zapraszam do oficjalnych wpisów na blogach Google.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu