Polska

Moja Biedronka najpopularniejsza w Polsce, ale ulubieńcem i tak Żappka

GU
Grzegorz Ułan
9

Rośnie zainteresowanie programami lojalnościowymi wśród Polaków, przynajmniej takie dane płyną z najnowszego badania agencji ARC Rynek i Opinia - Monitor Programów Lojalnościowych 2021.

Jeszcze w 2020 roku 60% Polaków deklarowało uczestnictwo w przynajmniej jednym programie lojalnościowym, w tym roku odsetek ten wzrósł do 65%. Przy czym liczba programów, do których się zapisujemy nie zmieniła się i wynosi nadal średnio 3 programy.

Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia, autorka raportu:

Wzrost zainteresowania programami lojalnościowymi w tym roku może być reakcją na rosnące ceny w zasadzie wszystkich produktów i usług. Polacy szukają oszczędności i starają się wykorzystać możliwości tańszego zakupu lub zyskania innego profitu. Bardzo pomocne w korzystaniu z programów lojalnościowych są aplikacje mobilne. O ile wcześniej, często konieczne było noszenie ze sobą kart programów, o tyle teraz nie ma już takiej potrzeby, a wszystko mamy w telefonie.

Najchętniej do programów lojalnościowych zapisują się kobiety, zwłaszcza w przypadku programów udostępnianych przez sklepy odzieżowe, obuwnicze czy drogerie. Z kolei mężczyźni najchętniej korzystają z programów na stacjach paliw.

Badani jako zaletę programów lojalnościowych najczęściej wskazują rabaty i zniżki, które można dzięki nim uzyskać, natomiast jako wada podawana jest niewielka wartość zbieranych punktów.

Co ciekawe, mimo i tak już dużej popularności programów lojalnościowych, aż 40% korzystających z nich zamierza zapisać się do kolejnych. Znowu na czoło wysuwają się tu kobiety w wieku 26-35 lat.

A jakie programy lojalnościowe są najpopularniejsze? ARC Rynek i Opinia nie zdradza dokładnych danych, jedynie podany jest fakt najbardziej popularnego programu, z którego korzysta najwięcej Polaków, czyli Moja Biedronka. Z kolei najbardziej ulubionym jest Żappka, którą to wskazuje jako ulubiony 30% korzystających z tego programu.

--
Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2021 było realizowane metodą ilościową oraz jakościową: CATI, N=803 – badanie zrealizowane na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa. CAWI, N=1412 – badanie zrealizowane wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania). Pogłębione wywiady telefoniczne, N=10 – osoby aktywnie uczestniczące w co najmniej 3 programach. Realizacja aktualnej edycji badania miała miejsce w lipcu i sierpniu 2021 r.

Źródło: ARC Rynek i Opinia.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: