Moje przemyślenia

Zanim Apple dobije iPoda czyli Microsoft ogłasza koniec Zune HD

PGI
Paweł Grzegorz Iwaniuk
10

Choć faktyczny koniec Zune HD miał miejsce już jakiś czas temu, to dopiero dzisiaj Microsoft zdobył się na publiczne oświadczenie w tej sprawie. Próby konkurowania z iPodem (szczególnie na rynku amerykańskim) rozpoczęły się jeszcze w 2006 roku. Koncern miał w tej materii kilka sukcesów, ale jednocze...

Choć faktyczny koniec Zune HD miał miejsce już jakiś czas temu, to dopiero dzisiaj Microsoft zdobył się na publiczne oświadczenie w tej sprawie. Próby konkurowania z iPodem (szczególnie na rynku amerykańskim) rozpoczęły się jeszcze w 2006 roku. Koncern miał w tej materii kilka sukcesów, ale jednocześnie zaliczył również kilka wpadek. Odtwarzacze Microsoftu, szczególnie późniejsze modele zdobyły uznanie wśród grupy odbiorców. Recenzje ostatniego modelu - Zune HD były raczej pochlebne i wskazywały na duży potencjał produktu. Wszystko to jednak nie wystarczyło, aby utrzymać linię Zune na rynku.

Oficjalne stanowisko Microsoftu, w sprawie zakończenia produkcji i wsparcia Zune HD, opublikowane zostało na stronach serwisu dedykowanego linii Zune. Jego treść możecie znaleźć tutaj.

Według Microsoftu, głównym elementem ich strategii w dystrybucji cyfrowej muzyki i wideo będą urządzenia z Windows Phone 7. Wydaje się to oczywisty kierunek działania z punktu widzenia koncernu. Promocja WP7 wymaga od Microsoftu dostarczenia platformie treści, takich jak wspomniana już muzyka. W końcu nie samymi aplikacjami człowiek żyje.

W związku z tym, Microsoft rezygnuje z linii Zune na rzecz Windows Phone 7. Wątpię również, aby w przyszłości Microsoft powrócił do segmentu odtwarzaczy audio. Wydaje się, że ta kategoria elektroniki użytkowej będzie powoli ustępować miejsca urządzeniom połączonym z internetem, takim jak smartphone'y, tablety itp.

Wiele wskazuje, że podczas dzisiejszej konferencji Apple nie zobaczymy już iPodów Classic i Shuffle, które w naturalny sposób pozbawione są możliwości streamowania muzyki z sieci. Microsoft najwyraźniej również widzi ten trend. Jedyną różnicą jest fakt, że MS chce go wykorzystać jako jeden z elementów promocji Windows Phone 7.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu