Google nie przestaje zaskakiwać ostatnimi zmianami w swoich usługach. Na swoim blogu AdWords poinformował w miniony weekend o zmianach w wyświetlaniu ...
Google nie przestaje zaskakiwać ostatnimi zmianami w swoich usługach. Na swoim blogu AdWords poinformował w miniony weekend o zmianach w wyświetlaniu spersonalizowanych reklamach w swojej wyszukiwarce. Zmiana ta ucieszy na pewno tych, których denerwują powtarzające się reklamy, powtarzających się firm, nie mających nic wspólnego z poszukiwanymi przez nas informacjami.
W najbliższym czasie, obok naszych wyników wyszukiwania, prócz reklam pojawiać się będzie zapytanie, dlaczego akurat ta reklama została wyświetlona.
Po krótkiej informacji, iż akurat ta reklama została wyświetlona na bazie naszych dotychczasowych wyszukiwań, będziemy mogli skorzystać z nowego Menadżera preferencji reklam - dostępnego już pod adresem - google.com/settings/ads/ - i zablokować wybranych reklamodawców.
W polskiej wersji językowej ta opcja jeszcze jest niedostępna. Poniżej wklejam Wam film z demonstracją tej usługi.
Warto też dodać, iż w ten sposób, będziemy mogli zablokować do 500 reklamodawców. Można też oczywiście wyłączyć całkowicie wyświetlanie spersonalizowanych reklam.
Google jednak zachęca, by tego nie robić, statystykami tej funkcji:
Mniej reklam: po włączeniu tej funkcji użytkownicy widzą o 19% mniej reklam niż użytkownicy, którzy z niej zrezygnowali.
Większa trafność: prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy przez użytkowników z włączoną funkcją jest o 43% większe niż dla użytkowników, którzy z niej zrezygnowali.Reklama
Ilu z Was ma wyłączoną tą funkcję?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu