YouTube

YouTube Premium z nową opcją na TV. Warta każdych pieniędzy?

Kamil Świtalski
YouTube Premium z nową opcją na TV. Warta każdych pieniędzy?
Reklama

Jeżeli jeszcze zastanawiasz się nad zakupem YouTube Premium, to kto wie. Może ta opcja na telewizorze skusi Cię do płatności za abonament?

YouTube od lat dopracowuje swoją platformę. W serwisie pojawiają się coraz to większe ulepszenia, które niekoniecznie trafiają równocześnie na wszystkie urządzenia jednocześnie. Tak sprawy miały się z tą funkcją YT Premium, która nareszcie zaszczyci również użytkowników abonamentu na telewizorach!

Reklama

Inteligentne przewijanie: nowa opcja YouTube Premium na TV

Największym atutem funkcji "Przeskocz", bo to o niej właśnie mowa, jest automatyzacja przewijania wideo do najciekawszych jego fragmentów. Platforma bazując na analizach zachowań milionów użytkowników oraz zaangażowaniu w oglądanie scen, do których widzowie najczęściej przewijają, pozwala subskrybentom YouTube Premium pominąć te sekcje, które statystycznie uznawane są za mniej interesujące. Do tej pory funkcja dostępna była wyłącznie na urządzeniach smartfonach, tabletach i w przeglądarce. Teraz nareszcie można cieszyć się nią na dużych ekranach telewizorów. Tak, YouTube nareszcie zdecydowało się na jej implementację na najważniejszej dla wielu platformie!

Jak to działa w praktyce? Obsługa funkcji "Przeskocz" w aplikacji na telewizorach okazuje się być jeszcze bardziej intuicyjną, niż ma to miejsce w innych miejscach. W trakcie oglądania materiału, na pasku postępu pojawia się charakterystyczna kropka. To znak, że właśnie ten fragment jest najczęściej omijany przez innych widzów. Wystarczy zatem na pilocie wybrać przycisk przewijania, a odtwarzacz automatycznie przeskoczy do najczęściej odtwarzanego momentu filmu. Nie potrzeba już żmudnego poszukiwania właściwej sceny. Platforma wie lepiej i zadba o to, byśmy nie musieli sie nad tym głowić i "skakać" po materiałach.

Sekretem skuteczności i sukcesu tej funkcji są zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, które analizują gigantyczne wolumeny danych zachowań użytkowników. W ten sposób YouTube nie tylko skraca czas, którego potrzebujemy na dotarcie do najważniejszych momentów w filmie, ale też stale poprawia trafność przewidywań. Im więcej osób korzysta z funkcji, tym lepiej rozpoznawane są "nużące" sekcje wideo.

Funkcja Premium, która dla wielu jest warta wszystkich pieniędzy

Abonament YouTube Premium od wielu lat jest przedmiotem wzmożonej dyskusji ze strony użytkowników. Cóż - trudno się dziwić. Swoje kosztuje, a dla większości jedynym jego atutem jest brak reklam. Nie potrzebują oni do szczęścia w pakiecie YouTube Music i co tam sobie jeszcze Google zamarzyło. "Przeskocz" jest jednak jedną z opcji, która dostępna jest wyłącznie dla abonentów. A wprowadzenie funkcji na telewizory jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników, którzy coraz częściej korzystają z platformy na dużym ekranie. A warto mieć na uwadze, że jak wynika ze statystyk: dziś już niemal połowa ruchu YouTube pochodzi właśnie z nich. Dlatego trudno sobie wyobrazić, by innowacyjne i przydatne opcje nie trafiały na telewizory, Jak to zwykle jednak z Google bywa - zmiany wprowadzane są stopniowo, dlatego jeszcze wciąż nie widzisz tej opcji u siebie to warto uzbroić się w cierpliwość. Pierwsi użytkownicy już się cieszą, reszta musi jeszcze chwilę zaczekać.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama