4

Yahoo Buzz z mocą milionów użytkowników

Yahoo Buzz to jeden z najnowszych projektów Yahoo. Buzz jest miejscem gdzie Yahoo agreguje ciekawe informacje z internetu, jedynym podobieństwem tego serwisu do na przykład digg.com jest fakt, że czytelnicy mogą oddawać głosy na poszczególne newsy (nie mogą natomiast sami proponować treści treści jakie są publikowane w serwisie). W momencie uruchomienia serwisu opinie na jego […]


Yahoo Buzz to jeden z najnowszych projektów Yahoo. Buzz jest miejscem gdzie Yahoo agreguje ciekawe informacje z internetu, jedynym podobieństwem tego serwisu do na przykład digg.com jest fakt, że czytelnicy mogą oddawać głosy na poszczególne newsy (nie mogą natomiast sami proponować treści treści jakie są publikowane w serwisie).

W momencie uruchomienia serwisu opinie na jego temat były raczej neutralne, nie było specjalnej ekscytacji ani też zachwytów nad pomysłem na serwis. Sytuacja się jednak zmieniła w momencie kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze informacje o tym jaki ruch jest w stanie wygenerować Yahoo Buzz jeśil news pojawia się na pierwszej stronie serwisu.

Yahoo opublikowało kilka statystycznych ciekawostek związanych z serwisem (za okres od 27 lutego do 10 marca)

  • Serwis salon.com osiągnął oglądalność na poziomie 1 miliona unikalnych użytkowników po tym jak jego news pojawił się na Yahoo Buzz. Takiego wyniku serwis ten nie osiągnął nigdy w swojej 12 letniej historii.
  • Portfolio.com po dostaniu się na główną stronę Buzz osiągnęło pół miliona unikalnych użytkowników w jeden dzień
  • Kolejny serwis czyli HuffingtonPost i kolejny gigantyczny wynik 800 tysięcy użytkowników w jeden dzień.
  • Więcej przykładów znajdziecie na TechCrunch.com

Oczywiście Yahoo Buzz nie jest bezpośrednim rywalem dla Digg.com, trudno też użyć tego serwisu do promowania własnej strony czy własnego serwisu. W jednym jednak Digg może czyć się zagrożony – pojawił się pierwszy serwis który siłą swojego rażenia może zakopać „efekt Digg”

Czy nasze portale powinny wziąć przykład z Yahoo i stworzyć miejsce gdzie zbierały by ciekawe newsy w jednym miejscu a następnie publikować część z nich na stronie głównej ? Oczywiście można zawsze powiedzieć, że Gwar się nie udał – ale równie dobrze można by powiedzieć, że Yahoo Buzz to nic nowego i odkrywczego.