Yahoo jest ostatnio obiektem ciągłych zainteresowań mediów. Najpierw dużo mówiło się o negocjacjach dotyczących sprzedaży firmy dla koncernu Microsoft...
Może się jednak okazać, że cała sprawa jest burzą w szklance wody. Śledztwo amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości bada bowiem czy integracja reklam kontekstowych Google w wyszukiwarce Yahoo nie ma znamion praktyk monopolistycznych. Opublikowane przez Hitwise wyniki popularności wszystkich serwisów Yahoo pokazują jak sytuacja wygląda w rzeczywistości.
Powyżej zobaczyć można zestawienie popularności serwisów Yahoo w amerykańskiej sieci, w okresie czerwca tego roku. Wynika z nich, że wyszukiwarka Yahoo zajmuje trzecie miejsce w rankingu z wartością 12,10% wygenerowanego ruchu. Najpopularniejszym produktem firmy jest usługa pocztowa - Yahoo! Mail z wartością 37,47%, a drugim okazała się strona główna www.yahoo.com.
W świetle tych wyników można powiedzieć, że choć integracja reklam Google może sprawić, że wyszukiwarka Yahoo przyniesie większy zysk to póki co nadużyciem byłoby przypisywanie jej jakichkolwiek praktyk monopolistycznych.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu