Kolejna nowość od naszej Ekstraklasy, po uruchomieniu Ekstraklasa.TV w zeszłym tygodniu dla kibiców przebywających za granicą, dziś Ekstraklasa S.A. poinformowała o zacieśnieniu współpracy z polskim oddziałem Google.
Począwszy od tego sezonu na kanale EkstraklasaORG na YouTubie można oglądać skróty meczowe, które pojawiają się tam kilkanaście minut po zakończonych meczach danej kolejki. Z uwagi na uwarunkowania licencyjne, na terytorium Polski są to filmy 30-sekundowe, poza granicami kraju 2 minutowe.
Okazuje się, że to był strzał w dziesiątkę, bo spotkał się dużą popularnością wśród kibiców. Pierwsze 5 kolejek tego sezonu kanał odwiedziło 658 tysięcy osób (a mówiliście, że tego nikt nie ogląda - Ekstraklasa uruchamia własną platformę streamingową Ekstraklasa.TV). Klipy z akcjami meczowymi z tego sezonu zanotowały już 1,5 mln odtworzeń, a to więcej niż przez cały poprzedni sezon 2018/19.
Skróty wideo pojawiły się również w wyszukiwarce Google w sekcji Google OneBox, która wyświetla się po wpisaniu hasła „Ekstraklasa” lub nazwy jednego z klubów Ekstraklasy. Skróty wideo w tej sekcji dostępne były do tej pory przy największych ligach na świecie. Pojawienie się filmów wideo ze skrótami w Google OneBox tłumaczy też ten spory ruch na kanale YouTube, 35% ruchu na nim pochodzi bezpośrednio z Google OneBox.
Ponadto wspólnie z Google wdrożono wsparcie dla Ekstraklasy w asystencie głosowym Google, który teraz poinformuje nas o szczegółowym terminarzu wszystkich rozgrywek PKO Ekstraklasy, jak i poszczególnych zespołów, no i oczywiście o wszystkich wynikach meczów. W przypadku, gdy zapytamy o wynik meczu i nazwę wybranej drużyny, asystent powie nam wynik ostatniego meczu tego zespołu.
Źródło: Ekstraklasa S.A.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu