Dziś na Poczcie Głównej w Warszawie odbyła się konferencja prasowa ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego oraz prezesa Poczty Polskiej – Przemysława Sypniewskiego, na której oficjalnie poinformowano o dołączeniu placówek Poczty Polskiej do sieci akceptacji legitymowania się obywateli aplikacją mObywatel i rozpoczęciu akcji promującej tę aplikację.
340 tysięcy, to dużo czy mało? Biorąc pod uwagę czas, od kiedy jest dostępna (mObywatel pojawił się w Google Play pod koniec października 2017 roku), nie jest to oszałamiająca liczba. Być może dlatego dziś Ministerstwo Cyfryzacji zaprosiło dziennikarzy na oficjalne potwierdzenie możliwości legitymowania się w placówkach Poczty Polskiej aplikacją mObywatel, która tworzy największą sieć miejsc, w których możemy potwierdzać swoją tożsamość dowodem osobistym zapisanym w aplikacji mobilnej.
Minister cyfryzacji Marek Zagórski:
Polacy coraz chętniej korzystają z nowych technologii i oczekują, że będą mogli ich używać wszędzie tam, gdzie to możliwe. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów to najlepsza reklama dla każdej firmy. Dlatego zachęcamy hotele, wypożyczalnie sprzętu, siłownie, baseny, ale i kina czy teatry do korzystania z naszej aplikacji i pochwalenia się tym.
W promocji wśród przedsiębiorców aplikacji mObywatel ma pomóc specjalnie przygotowana naklejka, którą będą mogli nakleić w swoich punktach, zachęcając swoich klientów do legitymowania się aplikacją.
Rzucamy wyzwanie właścicielom hoteli, sklepów, czy wypożyczalni. Zachęcamy do prześcigania się w tym, kto pierwszy z Was pochwali się swoim klientom, tym że honoruje naszą aplikację. W niemal każdym sklepie przy kasie podobne naklejki informują o tym, że możemy zapłacić kartą, a na siłowni – że możemy użyć karty lojalnościowej. Dołączmy do nich informację o możliwości korzystania z mObywatela. Jako klienci możemy wymagać od firm tego, by honorowały ten legalny i bezpieczny sposób potwierdzania tożsamości.
Dla przypomnienia, również w pociągach PKP Intercity od niedawna honorowana jest aplikacja mObywatel podczas kontroli biletów imiennych. Tak więc być może rzeczywiście coś się ruszy w temacie i więcej przedsiębiorców zainteresuje się tą aplikacją, by jej popularność jeszcze mocniej skoczyła, choćby tak jak popularność Profilu Zaufanego.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu