Telekomy

Wyciek danych klientów Virgin Mobile. To rzuca cień na przejęcie operatora przez Play

GU
Grzegorz Ułan
52

Nie mamy dobrej wiadomości dla klientów Virgin Mobile Polska, operator ten poinformował wczoraj o ataku na swoją infrastrukturę i wykradzeniu wrażliwych danych części swoich klientów.

Wieczorem, pierwszego dnia świąt Virgin Mobile poinformował na swoich stronach i profilach społecznościowych o ataku hakerskim na swoją bazę danych. Stosowne informacje odnośnie ataku wysłane zostały również do klientów, których dane zostały wykradzione w wyniku tego ataku.

Atak miał miejsce w dniach pomiędzy 18 a 22 grudnia, w czasie tym wykradziono wrażliwe danych 12,5% klientów, którzy dokonali rejestracji swojej karty prepaid w Virgin Mobile.

Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie.

Wieczorem, pierwszego dnia świąt Virgin Mobile poinformował na swoich stronach i profilach społecznościowych o ataku hakerskim na swoją bazę danych. Stosowne informacje odnośnie ataku wysłane zostały również do klientów, których dane zostały wykradzione w wyniku tego ataku.

Atak miał miejsce w dniach pomiędzy 18 a 22 grudnia, w czasie tym wykradziono wrażliwe danych 12,5% klientów, którzy dokonali rejestracji swojej karty prepaid w Virgin Mobile.

Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie.

Wykradzione dane to: imiona i nazwiska części klientów operatora, numery PESEL oraz numery dokumentów potwierdzających tożsamość. Nie mają się czego obawiać klienci, którzy korzystali z oferty abonamentowej i nie dokonywali wcześniej rejestracji karty prepaid w Virgin Mobile.

Atak ten, pomijając niekorzystne skutki dla klientów, których dane zostały wykradzione, może odbić się też niekorzystanie na samym operatorze. Mowa tu o umowie na opcję kupna wszystkich udziałów w Virgin Mobile przez Play w 2020 roku. Warunkiem skorzystania z opcji kupna przez Play miało być wypracowanie przez operatora odpowiednio wysokich przychodów do końca 2019 roku, ale i taki incydent może zaważyć na decyzji Play.

Wykradzione dane to: imiona i nazwiska części klientów operatora, numery PESEL oraz numery dokumentów potwierdzających tożsamość. Nie mają się czego obawiać klienci, którzy korzystali z oferty abonamentowej i nie dokonywali wcześniej rejestracji karty prepaid w Virgin Mobile.

Atak ten, pomijając niekorzystne skutki dla klientów, których dane zostały wykradzione, może odbić się też niekorzystanie na samym operatorze. Mowa tu o umowie na opcję kupna wszystkich udziałów w Virgin Mobile przez Play w 2020 roku. Warunkiem skorzystania z opcji kupna przez Play miało być wypracowanie przez operatora odpowiednio wysokich przychodów do końca 2019 roku, ale i taki incydent może zaważyć na decyzji Play.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: