Płatności i bankowość

Wszyscy kurierzy InPost z terminalami płatniczymi

Grzegorz Ułan
Wszyscy kurierzy InPost z terminalami płatniczymi
15

InPost, jak wiemy przechodzi ostatnio mocną restrukturyzację, wykupienie przez Advent International wszystkich akcji Grupy Integer, wycofanie z giełdy, spłata długów to działania w tle, a to co widać dla nas, czyli klientów, to kolejna tura zmian, które czekają tą firmę, no i nas.

InPost po porażce w segmencie przesyłek listowych, chce się skupić na działalności kurierskiej i Paczkomatach i dobrze, bo to najlepiej im wychodziło. Dziś dostaliśmy informację na email, że InPost przy współpracy z Mastercard wyposażą wszystkich kurierów w terminale płatnicze.

Mówimy tu o 2,5 tysiąca kurierów, którzy zostaną wyposażeni w zbliżeniowe terminale płatnicze, a więc nie tylko kartą, ale i smartfonem będzie można regulować płatności przy odbiorze, jeśli korzystacie z płatności HCE czy z Android Pay.

Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, właściciel marki InPost:

Jesteśmy jedną z pierwszych firm kurierskich która wprowadza płatności kartą u wszystkich kurierów, płatność kartą jest szybsza i łatwiejsza, nie trzeba pamiętać o posiadaniu gotówki aby zapłacić za przesyłkę za pobraniem. To kolejne z zapowiadanych w tym roku wdrożeń, które mają ułatwić naszym klientom korzystanie w usług InPost i tym samym zwiększyć ich zasięg. Warto zauważyć, że dzięki wprowadzanym sukcesywnie innowacjom tylko w ubiegłym roku wolumen przesyłek kurierskich InPost wzrósł o 405%

Pierwszą firmą kurierską, która wprowadziła tę formę płatności było DPD.

Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe:

Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płacenie było wygodne i szybkie, tak jak same e-zakupy. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z InPost w celu wyposażenia kurierów firmy w terminale płatnicze. Dzięki temu konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji z użyciem technologii zbliżeniowej, do której zalet zdążyli się już przyzwyczaić.

To bardzo dobra wiadomość, zarówno dla kurierów - brak konieczności wożenia się z gotówką, często w znacznych ilościach, jak i dla klientów, którzy wybierają opcję płatności za pobraniem. W sytuacji kiedy nie będzie możliwości lub zapomną sprawdzić przesyłkę przy kurierze, a okaże się, że była niekompletna lub w środku była cegła, mogą skorzystać z procedury chargeback.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu