Podcast Antyweb Po Godzinach

Wszyscy chcą być jak krytykowany Netflix. Potężne zmiany na rynku VOD

Konrad Kozłowski
Wszyscy chcą być jak krytykowany Netflix. Potężne zmiany na rynku VOD
Reklama

Zmiany na Netflix okazały się mniej drastyczne dla liczby subskrybentów, niż sądzono. W ślad za platformą kroczy Disney+ z podobnymi modyfikacjami w ofercie. Kto następny podniesie ceny, wprowadzi reklamy i ograniczy współdzielenie konta?

To zaskakujące, że po okresie, w którym Netflix był pionierem i numerem jeden wśród platform VOD, nadszedł czas, kiedy platforma mierzy się z niemałą krytyką. Niektóre zmiany, zdaniem szefostwa, były niezbędne i tak serwis dzieli sezony na dwie części, wprowadza podwyżki cen w wybranych krajach i ogranicza współdzielenie konta. Wygląda jednak na to, że taki model wcale nie będzie wyjątkowy, bo w ślad za Netfliksem rusza Disney+ planując wprowadzenie wyższych cen subskrypcji, reklamy i podział pomiędzy pakietami ze względu na jakość obrazu i dźwięku. Aha, firma zastanawia się też jak ograniczyć współdzielenie konta nie do końca zgodne z wizją szefostwa.

Reklama

Jednocześnie dostrzegamy starania Viaplay, które zapewnia że w tym roku widzowie nie doświadczą żadnych zmian, jeśli chodzi o transmisje z Formuły 1 czy Premier League, ale wiemy przecież, że platforma planuje zwinięcie interesu. Zainteresowanych odkupieniem praw lub udziałów w platformie jest wielu, w tym CANAL+, ale najciekawiej byłoby chyba, gdyby zrobił to Amazon Prime Video, prawda? Nie sposób też nie dostrzec działań Apple TV+, które w tym roku będzie mieć dwie gigantyczne kinowe premiery ("Killers of the Flower Moon" Martina Scorsese i "Napoleon" Ridley'a Scotta), a równocześnie na platformę trafiają regularnie co najmniej dobre, jeśli nie bardzo dobre filmy i seriale. O wszystkim tym rozmawiamy w najnowszym odcinku - Konrad Kozłowski i Patryk Koncewicz, zapraszamy.

Wszyscy krytykują Netflix, wszyscy chcą być jak Netflix

Podcastu Antyweb Po Godzinach możecie posłuchać w:

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama