Wywiady

World of Tanks musiał być przyjazny konsolowym graczom – rozmowa z Marvinem Hallem o World of Tanks Xbox 360 Edition

KO
Kamil Ostrowski
0

World of Tanks to jeden z najpopularniejszych tytułów free-to-play. Ponad 70 milionów graczy toczy pancerne boje za pomocą komputerów osobistych, a edycja na konsole Xbox 360 jest dostępna w fazie otwartej bety. Mieliśmy okazję porozmawiać chwilę z Marvinem Hallem z Wargaming.net właśnie o tej ostat...

World of Tanks to jeden z najpopularniejszych tytułów free-to-play. Ponad 70 milionów graczy toczy pancerne boje za pomocą komputerów osobistych, a edycja na konsole Xbox 360 jest dostępna w fazie otwartej bety. Mieliśmy okazję porozmawiać chwilę z Marvinem Hallem z Wargaming.net właśnie o tej ostatniej wersji "czołgów".

Niecały miesiąc temu opublikowaliśmy nasze pierwsze wrażenia z World of Tanks Xbox 360 Edition. Mikołaj, totalny czołgowy laik, był zaskoczony wysoką grywalnością produkcji. Niedawno nadarzyła się nam sposobność, aby zamienić kilka słów z Marvinem Hallem, głównym producentem tej wersji "czołgów".

Paweł Kozierkiewicz: Jakie było największe wyzwanie podczas tworzenia wersji xboksowej World of Tanks?

Marvin Hall: Głównym celem i zarazem największym wyzwaniem było takie opracowanie gry, aby była ona przyjazna dla graczy konsolowych, ale też zachowała swój charakter. Całkowicie przebudowaliśmy interfejs oraz garaż. Musieliśmy brać pod uwagę inną specyfikę urządzenia i to gdzie ono się znajduje. Konsole stawiane są w salonach i podłączane do dużych ekranów, a w przypadku monitorów odległość od oczu gracza jest zdecydowanie mniejsza. Dlatego też wiele elementów musieliśmy tak dostosować, aby były dobrze widoczne z większej odległości.

PK: Czy mógłbyś porównać wersję konsolową i komputerową? Gdzie jeszcze widać różnice?

MH: Przede wszystkim, World of Tanks na konsole Xbox 360 powstały na zupełnie innym silniku stworzonym przez nasze studio Wargaming West. Zmieniliśmy wiele dźwięków, a także „podkręciliśmy” efekty wybuchów. Teraz wyglądają one o wiele efektowniej i nadają grze więcej dramatyzmu. Wprowadziliśmy także zupełnie nowy widok kamery, znany z gier FPS. Nie możemy też zapomnieć o zmiennych warunkach pogodowych. Bez względu na te zmiany, to nadal jest World of Tanks znane z komputerów osobistych.

PK: Można się pokusić o stwierdzenie, że edycja konsolowa powstała zupełnie od zera?

MH: Nie poszedł bym tak daleko z tym stwierdzeniem. Rdzeń rozgrywki pozostał ten sam, jednak wykorzystaliśmy ogromne doświadczenie deweloperów, aby maksymalnie dopracować i rozwinąć podstawę, z której wychodziliśmy.

 

PK: Jak popularna jest wersja beta gry?

MH: Jest bardzo popularna i cieszy się wielkim zainteresowaniem graczy. Mamy setki tysięcy chętnych do spróbowania swoich sił w pancernych potyczkach. Społeczność skupiona wokół tytułu jest fantastyczna. Dostajemy całe mnóstwo uwag i sugestii dotyczących ulepszeń, które powinniśmy wprowadzić. Nasi twórcy bardzo uważnie wsłuchują się w głosy testerów, co uważam jest kluczowe do dostosowania produkcji do potrzeb graczy. Staramy się na bieżąco ulepszać tytuł, implementując poprawki raz w tygodniu, maksymalnie raz na dziesięć dni.

PK: Czy jest szansa na to, aby w przyszłości pojawiła się wersja łącząca graczy konsolowych i pecetowych?

MH: Nie sądzę. Obie wersje różnią się na tyle, że rywalizacja nie byłaby równa. Weźmy na przykład sterowanie. Myszka jest o wiele precyzyjniejsza od pada, tak więc nie byłoby to uczciwe współzawodnictwo.

PK: Planujecie jakieś ekskluzywne dodatki do xboksowej edycji World of Tanks?

MH: Aktualnie nie mamy takich planów. Jest wiele elementów, które w przyszłości chcemy przenieść z komputerowej wersji gry.

PK: Czy myślicie już o przeniesieniu World of Tanks na kolejną generację konsol?

MH: Na pewno nowa generacja konsol otworzy wiele ciekawych możliwości, jednak w tej chwili World of Tanks jest ekskluzywnym tytułem dla Xboksa 360 i na niej będziemy się skupiać w pierwszej kolejności.

PK: Czy można spodziewać się jakiś polskich akcentów w grze? Może polskie czołgi, albo specjalne wydarzenia dla polskiej społeczności?

MH: Na razie skupiamy się na maksymalnym dopracowaniu gry, która znajduje się w fazie otwartej bety. W tej chwili nie planujemy takich dodatków, jednak mamy na uwadze prężną i aktywną społeczność graczy w Polsce. Nie wykluczam, że w przyszłości można się spodziewać tego typu akcji specjalnych.

PK: Dziękuję za rozmowę i powodzenia przy konsolowej wersji World of Tanks.

MH:Dziękuję i pozdrawiam polską społeczność graczy, która mam nadzieję będzie tak samo aktywna przy World of Tanks Xbox 360 Edition.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

wywiad