Do tego wpisu niejako zachęcił mnie inny problem, też e-mailowy, ale w innym temacie. Otóż Plus z końcem roku 2017 poinformował swoich klientów o wyłączeniu swojej usługi poczty elektronicznej - Plusnet. Usługa będzie działać tylko do końca marca, klienci którzy z niej korzystali mają 3 miesiące na znalezienie nowej skrzynki.
Problem z wolnymi i prostymi adresami e-mail nadal aktualny. Jak sobie z nim poradzić?
Problem niby błahy, ale jak przejrzałem komentarze pod wpisem na branżowym blogu Telix.pl, zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno?
Niektórzy klienci korzystali z tej poczty przez kilkanaście lat, co więcej płacili za nią! Zostawiali ją w różnego rodzaju instytucjach do kontaktu, zakładali na nią inne konta, wrzucali do wizytówek czy folderów. Ponadto chwalili ją za brak spamu i za powiadomienia na SMS o nowej poczcie. Ba, nawet ta usługa była czynnikiem decydującym o kolejnych przedłużeniach umowy.
Z ciekawości wysłałem więc zapytanie do Plusa w tej sprawie, jak wielu klientów z tej usługi korzystało i co było powodem jej wyłączenia. Tak jak się spodziewałem na drugie pytanie nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi, ale na pierwsze owszem, przynajmniej w formie, która pozwala oszacować, że z Plusnet korzystało już stosunkowo niewielu klientów:
Polkomtel podjął decyzję o zaprzestaniu świadczenia usługi poczty elektronicznej PlusNet zgodnie ze stosownymi zapisami w jej regulaminem. Nie podajemy danych liczbowych dotyczących użytkowników poszczególnych usług i promocji w naszej sieci, natomiast łączna liczba użytkowników PlusNet, zarówno w wersji darmowej, jak i premium, stanowi promile całkowitej naszej bazy klientów.
Tak więc do końca marca klienci Plusa korzystający z tej usługi poczty, ilu by ich nie było, muszą znaleźć inną usługę poczty i w tym czasie pozmieniać w bankach, firmach czy innych serwisach domyślny adres e-mail, który mieli dotychczas.
Sprawdź też nasz wpis, w którym sprawdzamy która poczta najlepsza.
Da się to zrobić? Oczywiście, ale pamiętajmy, że nie ma już prostych i wolnych adresów w popularnych darmowych usługach typu Gmail czy Outlook. A adres @plusnet.pl wyglądał dość atrakcyjnie i login zapewne również można było dobrać prosty. Teraz klienci będą zmuszeni poszukać go gdzie indziej, a to już nie będzie takie proste.
Wielokrotnie dzieliłem się już z Wami sposobami na to, najpierw w przypadku udostępnienia usługi Outlook, później we wpisie o serwisach, gdzie można jeszcze było założyć prosty adres email, czy ostatnio w poradniku - Jak założyć darmową pocztę email we własnej darmowej domenie dla całej rodziny.
Tak naprawdę nic nowego się nie pojawiło w temacie od tamtego czasu, a śledzę go regularnie. Jedyne, co mogę Wam zaproponować, to spróbujcie założyć konto email z prostym loginem składającym się na przykład z waszego imienia i nazwiska na Tutanota lub ProtonMail.
Natomiast z polskich rozwiązań nowa opcja pojawiła się na Interii, gdzie jako login można podać swoje imię, a po „małpie” swoje nazwisko w subdomenie hub.pl. Sprawdzone, działa i wygląda ok.
Oczywiście, jeśli macie jakieś swoje własne, inne pomysły na rozwiązanie tego problemu, komentarze są Wasze:). Tylko proszę pomińcie kwestie wykupienia własnej domeny, bo to dla dużej części z Was oczywistość i prosta sprawa, ale niekoniecznie dla pozostałych.
Photo: mady70/Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu