Dziś KPRM poinformowała o rozpoczęciu procesu przyjmowania wniosków o dofinansowanie zakupów dekoderów lub telewizorów, w związku ze zmianą standardu nadawania cyfrowej telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC.
Dziś ruszyło przyjmowanie wniosków o dofinansowanie do zakupu dekodera lub telewizora
Według poniższego harmonogramu, całkowita zmiana standardu nadawania nastąpi do końca czerwca. Najwcześniej dokona się to w województwie lubuskim, dolnośląskim i opolskim, bo już pod koniec tego miesiąca:
- etap 1 planowany jest na 28 marca 2022 r. - obejmie województwo lubuskie, dolnośląskie, opolskie;
- etap 2 planowany jest na 25 kwietnia 2022 r. - obejmie województwo zachodnio-pomorskie, pomorskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie
- etap 3: planowany jest na 23 maja 2022 r. - obejmie województwo łódzkie, świętokrzyskie, śląskie, małopolskie, podkarpackie;
- etap 4: planowany jest na 27 czerwca 2022 r. - obejmie województwo warmińsko -mazurskie, podlaskie, mazowieckie, lubelskie.
Z uwagi na to, że według szacunków Związku Cyfrowa Polska i Krajowego Instytutu Mediów - 2 mln gospodarstw domowych w Polsce nie posiada obecnie sprzętu w pełni obsługującego nowy standard, rząd podjął decyzję o dofinansowaniu ich zakupu.
Tutaj pokuszę się o małą dygresję. Jeśli dysponujecie telewizorem, który działa i możecie na nim uruchamiać kanały w HD - nie ma obecnie potrzeby powiększania góry elektrośmieci w postaci sprawnych cały czas telewizorów. Skorzystajcie z dofinansowania na zakup dekodera zwłaszcza, że w pierwszym etapie przyznawane jest 100 zł, zarówno na zakup dekodera jak i telewizora (250 zł na zakup telewizora ma się pojawić w późniejszym okresie).
W zeszłym roku dokupiłem do swojego telewizora dekoder za bodajże 110 zł, a więc sfinansujecie w ten sposób niemal 100% wartości takiego urządzenia. Jeśli obawiacie się kolejnego pilota w domu, w tej cenie dołączane są piloty, które można skonfigurować do podstawowej obsługi, zarówno samego dekodera jak i naszego telewizora.
Składanie wniosków o dofinansowanie
Wniosek o dofinansowanie zakupu dekodera bądź telewizora możemy złożyć na dwa sposoby - pisemnie w placówkach Poczty Polskiej lub online na stronach GOV.pl, logując się do nich Profilem Zaufanym, e-dowodem lub przez usługę mojeID dostępną w wybranych bankach - między innymi PKO Bank Polski, mBank, Bank Pekao, BNP Paribas czy Credic Agricole.
Z oczywistych względów - szybkość i wygoda, polecamy drugi sposób. Formularz pobiera dane z rejestrów państwowych, wystarczy zatwierdzić wniosek i wysłać. Po przyjęciu naszego wniosku, otrzymamy specjalny kod na nasz adres e-mail, który trzeba okazać podczas zakupu sprzętu w jednym z 1500 punktów sprzedaży w całej Polsce - ich listę sprawdzicie pod tym adresem.
Źródło: KPRM.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu