Polska

Reklamacje w Wizz Air z zarzutami od UOKiK - "Nikt nie odpowiada, nikt nie odbiera"

Grzegorz Ułan
Reklamacje w Wizz Air z zarzutami od UOKiK - "Nikt nie odpowiada, nikt nie odbiera"
Reklama

Prezes UOKiK poinformował właśnie o postawieniu zarzutów liniom lotniczym Wizz Air, które jego zdaniem nieprawidłowo reagowały na reklamacje bagażowe, składane przez pasażerów.

Postępowanie wyjaśniające naszego krajowego regulatora względem węgierskich linii lotniczych Wizz Air Hungary, wszczęto wskutek licznych skarg pasażerów, którzy zdecydowali się na złożenie reklamacji uszkodzonych podczas lotów tymi liniami bagaży.

Reklama

Pasażerowie skarżyli się na brak odpowiedzi na swoje zgłoszenia i wielokrotne, bezskuteczne próby kontaktu w sprawie reklamacji, a więc w jednym zdaniu - nikt nie odpowiada, nikt nie odbiera. Oto przykładowe skargi, które wpłynęły do UOKiK:

  • „Codziennie dzwonię pod wskazany numer (ok. 30 razy dziennie) i nikt nie odbiera połączeń od ponad 2 tygodni”,
  • „Postąpiłem zgodnie z wytycznymi otrzymanymi na lotnisku. Jednakże przez ponad pół roku nie otrzymałem nawet informacji, że moje zgłoszenie zostało przyjęte”

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny:

Przedsiębiorca ponosi ryzyko opóźnień związanych m.in. z obsługą reklamacji. Jeśli powierza swojemu kontrahentowi konkretne obowiązki, powinien dbać o ich prawidłowe wykonywanie. Spółka Wizz Air, pomimo otrzymania informacji o problemach z reklamacjami bagażowymi, nie wpływała na standardy pracy firmy, z którą współpracuje, ani nie dokonywała zmian w tym zakresie, przez co narażała konsumentów na straty i niepotrzebne niedogodności.

Oprócz niedotrzymywania ustawowego okresu 14 dni na odpowiedź na zgłaszane przez pasażerów reklamacje, Wizz Air wprowadzał w błąd, informując, że nie odpowiada za uszkodzenia bagażu, jeśli uzna, iż te uszkodzenia wyniknęły ze słabej jakości, wady lub przeładowania bagażu lub z normalnego zużycia w ramach transportu - zadrapania, zabrudzenia, wgniecenia.

Tymczasem, według Tymczasowej Konwencji Montrealskiej, linie lotnicze nie mają możliwości odgórnego wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności w takich przypadkach.

Jeśli powyższe zarzuty się potwierdzą, na spółkę Wizz Air może zostać nałożona kara do 10% rocznych obrotów za każdą z zakwestionowanych praktyk.
Źródło: UOKiK.
Stock Image from Depositphotos.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama