Zastanawialiście się kiedyś, ile w zasadzie danych pobiera z sieci uruchomiona przez Was gra sieciowa? Oczywiście najbardziej będzie interesować to osoby, które z jakichś powodów muszą uważać by nie przekroczyć swoich pakietów danych, ale muszę przyznać, że spodziewałem się jednak mniejszych wartości.
Pobranie gry z cyfrowego sklepu i aktualizacje to nie wszystko
Na pewno znacie to uczucie, kiedy chcecie zagrać w jakąś nową produkcję - ale zamiast tak jak kiedyś (chodzi o PC) wrzucić płytę do napędu i poczekać na instalację, musicie przyglądać się paskowi pobierania gry z sieci. Tu niestety nie zawsze problem rozwiązuje szybkie łącze, odpowiednie prędkości musi również osiągać sklep, z którego grę pobieracie - a z tym bywa różnie. Jednak jeszcze gorszym uczuciem jest chęć zagrania po dużej aktualizacji - sam w ostatnich miesiącach zgrzytałem zębami widząc jak po każdym dużym updacie pasek postępu pobierania plików do Call of Duty: Modern Warfare (dokładnie darmowe Warzone) praktycznie stoi w miejscu.
Pobranie gry i aktualizacji to jednak nie wszystkie dane, jakie są ściągane. Każda sieciowa produkcja wymienia jeszcze pliki z serwerami dokładnie wtedy kiedy gramy. Jak dużo? Otóż zostało to sprawdzone
Jak dużo danych zużywają gry sieciowe?
Postanowiono to sprawdzić, biorąc na celownik 22 najpopularniejsze gry sieciowe. Nie każdy użytkownik będzie miał identyczne wyniki, bo wpływa na nie szereg różnych czynników, ale takie zestawienie daje wgląd w sytuację i pozwala na pewne porównania. Zobaczcie sami
- Destiny 2 - 300MB
- Counter-Strike: Global Offensive - 250MB
- Overwatch - 135MB
- Dota 2 - 120MB
- Warframe - 115MB
- Battlefield V - 100MB
- Fortnite - 100MB
- Call of Duty: Black Ops 4 - 80MB
- Team Fortress 2 - 80MB
- Rainbow Six Siege - 70MB
- Grand Theft Auto V Online - 60MB
- Teamfight Tactics - 60MB
- League of Legends - 45MB
- PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) - 40MB
- Call of Duty: World War II - 40MB
- Rocket League - 40MB
- Minecraft - 40MB
- World of Warcraft - 40MB
- Monster Hunter: World - 30MB
- Sea of Thieves - 30MB
- Final Fantasy XIV - 20MB
- Hearthstone - 3MB
Przeczytaj też: Epic się buntuje i Fortnite z hukiem wyleciał z App Store oraz Google Play!
300 MB na godzinę w Destiny 2, czy 250 MB na godzinę w CS: GO to moim zdaniem sporo, szczególnie kiedy ktoś spędza dużo czasu na sieciowym strzelaniu. No chyba, że nie musi przejmować się jakimikolwiek ograniczeniami od swojego dostawcy internetu - wtedy w sumie, jak to mówią, wszystko mu jedno.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu