4

„Wiedźmin 3” na PS4, kolejny milion „Angry Birds” i DLC do „Mass Effect 3” – GameInformator #5

W ubiegłym tygodniu uwagę całego przemysłu rozrywkowego przyciągnęła premiera PlayStation 4, kiedy to dowiedzieliśmy się, że można przeprowadzić premierę konsoli, bez pokazywania konsoli… Jednak ostatnie 7 dni przyniosły nam również wiele ciekawych informacji ze świata gier, oto najciekawsze z nich: CD Projekt RED ujawnia, że Wiedźmin 3: Dziki Gon trafi na PS4, modele polskich URSUSÓW […]

W ubiegłym tygodniu uwagę całego przemysłu rozrywkowego przyciągnęła premiera PlayStation 4, kiedy to dowiedzieliśmy się, że można przeprowadzić premierę konsoli, bez pokazywania konsoli… Jednak ostatnie 7 dni przyniosły nam również wiele ciekawych informacji ze świata gier, oto najciekawsze z nich: CD Projekt RED ujawnia, że Wiedźmin 3: Dziki Gon trafi na PS4, modele polskich URSUSÓW jako dodatek do „Farming Simulator 2013”, sukces sprzedarzowy „Trylogii Angry Birds”, dwa ostatnie dodatki do „Mass Effect 3”, darmowy „Resident Evil 1.5”.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4

Tego można było się spodziewać. Zapowiedziany niedawno najlepszy polski tytuł eksportowy trafi na nową konsolę Sony już w 2014 roku. Twórcy gry od początku powtarzali, że trzeci „Wiedźmin” wyniesie gatunek RPG na nowy poziom, a teraz już wiemy, że mogło im chodzić o pełne wykorzystanie możliwości trzeciej generacji ich autorskiego silnika RED Engine. Jak w rozmowie z Eurogamerem ujawnia Adam Badowski, szef „Redów”, jego studio było jednym z pierwszych któremu dane było zasiąść przy devkitach najnowszego PlayStation:

Byliśmy podekscytowani, kiedy kilka miesięcy temu poproszono nas, byśmy byli jednymi z tych developerów, którzy otrzymają wcześniejszy dostęp do PlayStation 4. To był ekscytujący moment – zostaliśmy zaproszeni do grona innych legendarnych developerów pokroju Bethesdy, EA, LucasArts, Ubisoftu i Activision, jako jeden z zespołów pracujących nad grami we wczesnym etapie życia PlayStation 4. Oczywiście nie mogliśmy ujawnić żadnych szczegółów naszym fanom, nawet wtedy, kiedy większość dziennikarzy i użytkowników pytało nas kiedy i jak Wiedźmin może pojawić się na konsoli Sony.



Daleko odroczona w przyszłość premiera „Wiedźmina 3” oznacza zapewne również, że będziemy mogli w niego zagrać także na Xboxie 720, o którym coraz częściej plotkuje się w kontekście kwietniowej konferencji Microsoftu. Immersja w wiedźmiński świat zostanie w produkcji ułatwiona, dzięki stworzonemu przez Tomka Bagińskiego (autora nominowanej do Oskara „Katedry”) intru wyjaśniającemu niuanse tego dark fanstasy.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o najnowszej produkcji CD Projekt RED z punktu widzenia fabuły to polecam swój artykuł na niezgranych.

Polskie URSUSY w „Farming Simulator 2013”

„Mamy świetną wiadomość dla fanów polskiej marki URSUS!” – takimi słowami wita nas strona internetowa tego rolniczego symulatora, a chodzi w niej o to, że osnową zapowiedzianego dodatku do edycji „Farming Simulatora” na rok 2013 będą modele polskich ciągników, produkowane w różnym czasie. Od najstarszych historycznych już modeli po najnowsze będące chluba każdego postępowego rolnika. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w polskiej branży gier, które ma na celu nowatorskie wypromowanie marki, która jak mówi Karol Zarajczyk „jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek ciągnikowych nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie”.



Dwa tygodnie temu wspominałem o tym, że „Polacy pokochali symulatory” i ich sprzedaż w naszym kraju systematycznie rośnie. Wspomina o tym również członek zarządu CDP.pl, Michał Gembicki:

Tylko CDP.pl sprzedał w czwartym kwartale ponad 100 tys. gier z tego gatunku. Ten bardzo silny wzrost w stosunku do poprzednich okresów wpisuje się w ogólnoeuropejski trend. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że taki produkt, w dodatku wykorzystujący jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek i modele kultowych traktorów zaprojektowanych i produkowanych w Polsce trafi już niebawem do naszej oferty.

Niestety, gracze zmęczeni ciągłym „fragowaniem” w strzelankach, albo machaniem mieczem na prawo i lewo, będą musieli zarezerwować znaczne sumy w swoich budżetach, gdyż gra wraz z dodatkiem została wyceniona na 100 zł, a jej edycja kolekcjonerska na 180 zł, co jest niespotykanym do tej pory poziomem cenowym na rynku symulatorów.

Milion nabywców trylogii „Wściekłych Ptaków”

O fenomenie gier na urządzenia mobilne od fińskiego Rovio napisano już bardzo dużo, ale developer ciągle podrzuca nam nowe informacje o swoich sukcesach, które nie pozwalają zapomnieć o „ptasiej krucjacie”. Tym razem wydawca „Trylogii Angry Birs”, firma Activision poinformowała o oszałamiającym sukcesie opiewającym na milion sprzedanych egzemplarzy zestawu, w skład którego wchodzą: „Angry Birds Classic”, „Angry Birds Seasons”, „Angry Birds Rio”).



Splendoru informacji dodaje również fakt, że paczka ta przeznaczona była w większości na konsole stacjonarne, PS3 i Xbox 360, a także 3DS. W najbliższym czasie developer planuje konwersję na sprzęt Nintendo, Wii oraz WiiU.

Tymczasem Rovio nie zwalnia tempa i oprócz poszukiwania nowych pracowników zajmujących się marketingiem, intensyfikuje prace nad mającym mieć swoją premierę w 2016 roku, filmem animowanym bazującym na licencji ich najbardziej znanej gry.

„Reckoning” i „Citadel” – dodatki do „Mass Effect 3”

Przygód Sheparda nigdy dość! Widocznie z takiego założenia wychodzi Bioware i mimo informacji o tym, że trzecia część „Mass Effecta” zakończyła historię komandora, to nie chce się z jego postacią definitywnie rozstać i zapowiada dwa nowe DLC, z których jedno rozszerzy tryb „multi”, a drugie zapewni jeszcze kilka godzin spędzonych na samotnym kryciu się za osłonami.



Trzymając się chronologicznej kolejności, opiszę najpierw „Reckoning” (premiera 26 lutego), które będzie darmowe i przyniesie nowe klasy postaci i bronie do multiplayera. O ile jego zawartość na pierwszy rzut oka można nazwać standardową, o tyle drugie z DLC – „Citadel” (premiera 5 marca) będzie największym dodatkiem w historii serii, bo ważącym 4 GB. Jak sama nazwa wskazuje jego akcja skupi się na głównym „hubie” pierwszej części, który przez wielu uważany jest za najlepszy, w porównaniu np. z Omegą. Wygląda na to, że za jego pomocą developerzy chcą uderzyć w sentymentalne gusta graczy, gdyż tym razem w walce, w którą wplątany zostanie komandor Shepard, będą mu towarzyszyły persony poznane nie tylko w „trójce”, ale i wcześniejszych częściach.

Nie do końca nowa gra z cyklu „Resident Evil”

Na koniec zostawiłem informację o powrocie zza grobowej deski niedoszłej kontynuacji pierwszej części serii, nosi ona „kreatywny” tytuł Resident Evil 1.5 i doskonale oddaje to czym projekt naprawdę jest. Chodzi bowiem o dokańczaną na bieżąco wersję kodu stworzoną na potrzeby dwójki, którą to Capcom wyrzucił do kosza, nie będąc zadowolonym z efektów produkcji i zarządził rozpoczęcie prac od zera.



Niedokończony projekt trafił w ręce fanów, którzy z zapałem zabrali się do łatania dziur i dopisywania kolejnych linijek kodu. Po aferze z odpłatnym udostępnieniem gry na eBay’u twórcy postanowili wstawić aktualną wersję kodu do Internetu, aby umożliwić każdemu graczowi bezpłatne zapoznanie się z efektem ich prac.

Niestety jego stabilność pozostawia wiele do życzenia…

Foto